h1

Cele mai intalnite greseli gramaticale…

25/09/2010

Candva demult, pe cand vorbeam despre limba romgleza si pe cand facea plopul mere si Basescu se uita drept, promiteam ca am sa fac o lista cu cele mai intalnite greseli gramaticale ale limbii (nu va ganditi la prostii) romane.

“SE MERITA”. Total eronat, a merita nu este verb reflexiv… deci n-are cum sa “se merite” sub nicio forma.

“DE CE TE RAZI?” / “DE CE TE RISTI AIUREA?”. Formele corecte: “DE CE RAZI?” / “DE CE RISTI AIUREA?

“MI-AR PLACE” in loc de “MI-AR PLACEA”

“NU FA ASTA” in loc de “NU FACE ASTA”

“FILMUL CARE L-AM VAZUT”. Forma corecta “FILMUL PE CARE L-AM VAZUT”… O greseala pe care o face mai toata lumea si care este foarte, foarte intalnita…

“CE SUNT CU FOILE ASTEA AICI?” in loc de  “CE E CU FOILE ASTEA AICI?”. Si asta este o eroare foarte des intalnita. Probabil ca apare in urma dorintei de a face acordul cu foile… care sunt mai multe 🙂

Nu mai stau acum sa ma gandesc dar pe masura ce mai apar… completez aici colectia 🙂

Weekend placut !

3 comments

  1. […] Cele mai intalnite greseli gramaticale… Sat Sep 25, 2010 15:56 pm Candva demult, pe cand vorbeam despre limba romgleza si pe cand facea plopul mere si Basescu se uita drept, promiteam ca am sa fac o lista cu cele mai intalnite greseli gramaticale ale limbii (nu va ganditi la prostii) romane. – “SE MERITA”. Total eronat, a merita nu este verb reflexiv… deci n-are cum sa […] […]


  2. mai nou si destul de frecvent-a complecta:))


  3. […] aproape trei ani distanta de la scrierea acestui articol, constat ca s-a “afirmat” in limba romana vorbita (dar si scrisa) o noua si foarte […]



Leave a comment