h1

"sa ne traiesti cu numele"

07/01/2010

Voi ati inteles vreodata aceasta urare? Cum adica “sa ne traiesti cu numele”? Am tot stat sa ma gandesc care ar fi intelesul logic… n-am gasiti unul din pacate… si nici nu cred ca exista.

Plus ca mie imi suna a jignire… cand imi spune cineva “sa traiesti cu numele” ma gandesc ca ala prefera sa mai traiesc doar cu numele… in rest nu-l intereseaza. Adica… doar numele sa mai ramana de mine sau ceva de genul asta. Eu cred ca mai degraba este un blestem decat o urare de bine.🙂

Intr-o alta ordine de idei, La multi ani pentru toata lumea care poarta numele (sau orice alt derivat al numelui) de ION… si stiu ca sunt foarte multi. Nu stiu daca exista vreun nume mai raspandit decat asta pe intreaga planeta. Indiferent ca e Ion, Ioana, John, Johanna, Johan, Ian… … au impanzit lumea🙂

6 comments

  1. Si eu ma intreb acelasi lucru. Ca i-am vazut pe multi pe net urandu-si astfel si mi se parea ciudat!
    Imi pare bine ca nu sunt singurul care crede ca nu e o urare potrivita!


  2. la inceput asa am avut impresia si eu.. ca este o urare cam aiurea pana cand de ziua mea de SF Andrei am avut ca invitat o persoana la varsta a doaua si mi-a facut o astfel de urare…si l-am intrebat ,,cum sa traiesc cu numele” si mi-a explicat
    este o urare din batrani pentriu barbati.. intelesul ar fii sa faca copii si sa fie baieti sa duca numele mai departe:))


  3. Urarea ‘Sa traiesti cu numele ‘ mi au zis o si mie altii, colegi si prieteni,si am retinut-o pentru ca mi a placut.
    Onomastica inseamna zi a numelui, si de aici expresia ‘sa traiesti cu numele’ sau ‘la multi ani pentru numele tau’,din cele doua ,prima imi place mai mult. Mie. Dar pot sa inteleg ca oamenii sunt diferiti.
    Am ajuns pe acest forum din cauza unei polemici legata de acest subiect, dar numai si discutia despre asta mi se pare pierdere de vreme.Sunt oameni care vad jumatatea goala a paharului chiar si cand paharul este plin.Este o chestie de alegere.


  4. Total de accord cu tine!


  5. Are dreptate JT si ceea ce spune Andrei, este logic. Dar faza ca ar fi o jignire sau un blestem este exagerare….mai bine te gandeai ca este o urare de bine , pt a fi nemuritor🙂 “Sa traiesti (odata) cu numele” , numele nu moare niciodata.


  6. cel mai bine suna “sa traiesti cat numele” ….



Leave a Reply

