h1

Dileme de om matur…

05/01/2011

Poate ca e deja un cliseu invechit si mult uzitat in ultimii ani, insa eu am asociat intotdeauna mirosul de portocala cu sarbatorile de iarna. Banuiesc ca toti aveti astfel de arome care va amintesc de diverse perioade din viata voastra… cum ar fi mirosul de pelicanol (acel lipici pe care-l foloseam la ora de “lucru manual” pentru a lipi hartia glasata) va aduceti aminte? Eu nu voi putea uita niciodata mirosul ala intepator. Nu l-am mai intalnit de vreo 20 de ani… dar stiu exact cum era…

Din aceeasi categorie este gustul painii prajite de bunica dupa o reteta pe care (se pare ca) doar ea o stia. Toate vacantele mi le-am petrecut la ea insa niciodata n-am intrebat-o cum o facea…. M-am tot gandit ani de-a randul cum era preparata insa n-am reusit niciodata s-o intreb macar pe mama (poate stia ea)… Desi era prajita era foarte moale si foarte, foarte gustoasa. Stiu c-o serveam la micul dejun (de cele mai multe ori goala si presarata cu putin zahar).

Aseara am avut un moment de nostalgie si mi-a venit in minte painea prajita a bunicii. Am pus mana pe telefon, am sunat-o pe mama si i-am destainuit marea mea dilema pe care o purtam cu mine de ani buni. Evident, mama a inceput sa rada. Cica: “era o simpla felie de paine data prin ou batut bine si apoi pusa intr-o tigaie cu ulei incins. Dupa ce se rumenea pe ambele parti o presara cu putin zahar si asta era tot.” Si mi-a mai zis: “iti fac eu cand mai vii pe la tara.” In gandul meu: “sa crezi tu ca mai astept  pana ajung la tara.” Si uite asa m-am dus acasa, am taiat repede cateva felii de paine, le-am dat prin ou si am urmat “procedura” lu’ mama… rezultatul… in 10 minute mi-am retrait toti anii copilariei…

Stiu, nu sunt nici eu pe treaba mea… dar va recomand sa incercati reteta… s-ar putea sa va placa.

6 comments

  1. :)) Pe la noi se numesste paine cu ou. E o reteta veche si nu e chiar asa neobisnuita.😀 Pofta buna.


  2. Pfff, mie-mi place pâinea prăjită așa, cu ou, dar nu cu zahăr😛😀


    • incearca si cu putin zahar…🙂

      Foarte tare… nu ma asteptam sa stie lumea despre ce vorbesc :))


  3. Si mai buna iese painea cand bati oul respectiv cu tot cu zahar si putin lapte…😛 iese dulce dulce.😀
    si ce ti-am mai zis, legat de mazare, “mancarea” s-ar numi “friganele”😛


  4. Eu zic ca mai pui niste branza deasupra, felii de salam si te faci de-o pizza minunata. Parerea mea.😀


    • nuuu… foarte departe de pizza…

      plus ca nici nu se compara la gust… pizza (de orice fel) este mult sub simpla paine tavalita prin ou…

      incearca si te vei convinge🙂



Leave a Reply

