h1

Ilie Păpădie – Prolog

16/12/2010

Zilele trecute mi-am amintit de o poezioară pe care mi-o spunea bunicu’ pe vremea când eram eu micuţ şi-mi petreceam vacanţele pe lângă ograda lor. Mai bine de-o săptămână mi-am bătut capul să-mi amintesc măcar câteva versuri… însă n-am reuşit. Tot ce ştiam era numele: “Ilie Păpădie”. Am google-it, am căutat… nici urmă de Ilie Păpădie… parcă n-ar fi existat niciodată…

Alaltaieri, încercând să dau de mama, pun mâna pe telefon, sun la ţară şi-mi raspunde… cine credeţi? Exact, bunicu’. Zic: “tataie, mai ţii matale minte poezia aia cu Ilie Păpădie pe care mi-o spuneai cand eram eu mic?” Nu mai aveam nici o speranţă… au trecut vreo 20 de ani de atunci… moşu’ a trecut bine de 70 de ani şi mă gândeam că l-au mai lăsat neuronii. Când colo, îmi răspunde foarte ţanţoş si energic: “păi cum… normal c-o mai ştiu…”. “Tataie, data viitoare când mai vin pe la ţară vreau s-o scriu… să-mi aducă aminte de copilarie…”

Azi dimineaţă, când mă pregăteam să plec spre birou, sună cineva la usă… un prieten d-al meu din copilărie (un foarte bun prieten_ care face drumu’ de la ţară în Bucuresti în fiecare zi). Zice: “mi-a trimis bunică-tu ceva pentru tine”… şi-mi înmâneaza doua foi A4 împăturite. Mi-a picat fisa instant… parcă-l şi auzeam: “tu-ţi ceapa mă-tii nepoate!” Cam asta era şi in mintea mea… “tu-ţi ceapa mă-tii tataie… ai îmbătrânit şi tot lepră ai rămas.”

Da… era poezia cu Ilie Păpădie, scrisă de mână… pe care urmează să v-o spun şi vouă. Rămâneţi aproape… durează ceva până reuşesc s-o scriu aşa cum trebuie. Ce mi s-a părut foarte interesant este faptul că nimeni n-a mai auzit de ea… că nu exista pe nicăieri. Probabil a fost inventată de cineva din zonă şi s-a transmis din gură-n gură🙂

 

Leave a Reply

