h1

Ultima noapte de dragoste, intaia noapte de razboi

17/09/2010

Mai exact, ultima noapte de concediu… intaia noapte de chin…

A fost, practic, cel mai lung concediu de care am beneficiat de cand ma numar printre angajatii platitori de taxe si impozite… desi n-au fost decat 10 zile lucratoare.

A fost un concediu placut si culmea, am senzatia ca m-am intors in Bucuresti mai matur, mai calm, mai odihnit si mult, mult mai sigur pe mine. Asta se datoreaza in mare masura unei carti pe care am imprumutat-o de la un coleg de birou. Este vorba despre “Forta gandirii pozitive” a lui Norman Vincent Peale, un pastor american protestant care ne povesteste despre cat de important este sa avem incredere in noi, sa gandim pozitiv si sa credem in propriile noastre forte. Cartea nu are o calitate literara exceptionala… pe alocuri autorul se repeta obsedant si face referire, obsesiv, catre credinta in Dumnezeu si catre fragmente din Biblie. Sigur, asta nu-i un lucru rau insa daca te gandesti sa te apuci de aceasta carte, te sfatuiesc ca mai intai sa stai putin si sa te gandesti la ce inseamna Dumnezeu pentru tine. Pentru ca daca-ti imaginezi ca Dumnezeu este un mos cu barba alba care sta pe un norisor si are un sistem de supraveghere foarte performant, permitandu-i sa ne supervizeze pe toti… te apuci degeaba de citit.

Imagineaza-ti-L pe Dumnezeu ca fiind o forta ascusa adanc in propriul tau corp, in propria ta minte. Imagineaza-ti-L pe Dumnezeu ca fiind o energie suprema pe care inca n-ai avut stiinta de a o descoperi si fii convins ca acel verset din Biblie care spune ca “Dumnezeu l-a facut pe om dupa chipul si asemanarea Sa”, ar trebui sa fie tradus altfel: “Dumnezeu l-a facut pe om dupa chipul si cu posibilitatea de a ajunge la asemanarea Sa”.

Daca inca nu te-am facut suficient de curios sa cumperi cartea asta, sunt cateva lucruri cu care am ramas iar efectul lor sper sa fie cat mai prelung asupra comportamentului meu. Pentru ca in mod categoric, cat de putin, cartea asta te schimba.

“Pana si cel mai impunator stejar se naste dintr-o ghinda”

“Convinge-ti inima sa faca acrobatii iar trupul o va urma”

“Singura cale eficienta de a te opri este sa te opresti…”

“Cand ai senzatia ca situatia in care te afli este cea mai grea cu putinta si pare iremediabila, gandeste-te ca ai ajuns deja pe fundul unei prapastii. Singura directie in care te poti indrepta este <in sus>…”

De asemenea, autorul ne impartaseste din experienta sa de viata spunand: “nu de moarte ma cutremur ci de vesnicia ei” sau “mi-am petrecut viata inlaturand obstacole si n-am intalnit inca niciunul care sa nu cedeze in fata credintei, a curajului si a poftei de munca”.

Si iata cum am transformat descrierea concediului meu in descrierea unei carti… Dar oricum, n-aveam sa va povestesc lucruri foarte interesante… asa ca: lectura placuta !

Leave a Reply

