h1

Banci sau camatari ?!?!

01/09/2010

Am mai povestit la un moment dat despre experientele mele neplacute cu bancile. La vremea respectiva nu ma gandeam c-am sa revin la acest subiect atat de curand.

Ca o continuare a povestii de atunci, luna trecuta mi-a nazarit strajnica idee de a-mi face un credit pentru a-mi refinanta creditele existente. Motivele sunt multe, unul dintre ele fiind moneda (le-am facut un EUR si in ultima perioada, la cum evolueaza economia romaneasca… e riscant). Buuun, si ma duc eu la acelasi consultant cu care am colaborat (bine) acum 2 ani, cand am contractat creditul in EUR. Semnez toate actele (aproximativ un top de hartie A4), duc tot ce-i nevoie si astept raspunsul din partea lor. La vreo 2, 3 zile ma suna de la banca: “buna ziua, dorim sa va anuntam ca cererea dumneavoastra pentru credit a fost respinsa. Motivul? Sunteti inregistrat in biroul de credite cu restante mai mari de 30 de zile”. Zic: “aoleu? unde? cum? eu? cand? cine m-a raportat?”. Zice “pai nu stiu sa va raspund, ideea este ca sunteti in biroul de credite”.

Panica, zic. Pun mana pe un telefon, il sun pe un prieten si-i spun: “fratioare, poti sa ma verifici si pe mine in biroul de credite ca se pare ca apar cu <wanted> acolo”. Vine omu’, ma pune sa semnez un formular, in 30 min ma suna. Stupoare: “ba, RBS-ul te-a raportat. Ai doua inregistrari cu sume de 16 – 17 RON”. Zic: “fratioare, uita-te mai bine… nu cred ca erau atat de idioti sa-si fure mancarea din fata si sa-si muste si mainile singuri…”

Ei bine, da, cei care ma raportasera cu sume restante de 16, 17 lei au fost chiar ei… ei care, conform povestioarei mele mai vechi, ma sunau sa ma duc “de urgenta” la banca si sa le platesc 17 lei… ca e URGENT.

Si acum, intrebarea mea este: “cat de prost sa fii?”.

Facem o analiza simpla: eu sunt client mai vechi al RBS-ului. Ei pot vedea la orice ora ca ratele mele au fost platite la timp si n-au avut probleme cu mine. Ok, un proces automat m-a trimis in biroul de credite cu restante de 4, 5 euro. Sa spunem ca se mai intampla. Acum, imi resping un credit de aproximativ 9.000 EUR (in lei, evident) pe motiv ca sunt in biroul de credite… :)) Nu pot decat sa rad de cat de prosti sunt si de modul cum au pierdut niste multi bani pe care urmau sa-i castige de la mine daca-mi acordau acest credit…

Si de parca n-ar fi fost de ajuns, au mai tuflit-o o data. Cand am semnat actele pentru credit, am optat si pentru un card de debit (in care sa-mi virez salariul) pentru care beneficiam de o scadere a dobanzii cu 0.5 %. Si la fel, pentru scoring, la recomandarea consultantului, am optat pentru un card de credit (nu-mi amintesc suma exacta dar oricum, in jur de 6 – 7.000 RON). Ce credeti? Zilele trecute am primit cardurile acasa cu mentinuea “felicitari, cardul dvs de credit a fost aprobat”. Astazi mi le-am luat in traista si la pranz ma duc la ei si le zic: “felicitari voua, ma pis pe cardurile voastre… inchideti-le pe toate ca n-am nevoie de ele.” Tare-s curios sa vad ce reactie vor avea :))

3 comments

  1. Man, dintr-o experienţă proprie destul de tristă, îţi pot spune spre o consolare tardivă că doar firmele de leasing îi întrec pe bancheri în escrocherii şi prostie.


    • da… stiu… o patesc pe pielea mea cu BCR Leasing…

      sunt infioratori…


  2. […] Nu vreau sa mai aud de el, mai ales de cand am fost raportat pentru 4 EUR… va amintiti ca v-am povestit. Pun repede mana pe telefon, sun la RBS, ma recomand frumos, cum m-a invatat mama cand eram mic, […]



Leave a Reply

