h1

This is Spartaaaa !!!

24/06/2010

Cum va spuneam, din cauza prostitutiei n-am mai avut timp sa va povestesc c-am fost vinerea trecuta la Prince of Persia. Bine, dupa aia am aflat ca eu de fapt am fost la “Prins ăv Părjia”. Filmu’ chiar mi-a placut. Foarte bun. Daca poti sa accepti faptul ca te uiti la un film fantastic, actiunea filmului este una chiar foarte, foarte misto. Spre surprinderea multora, eu n-am jucat jocul… deloc. Asa ca pentru mine a fost o noutate tot ce se intampla acolo… si repet, mi-a placut foarte tare.

Si pentru ca incepusem sa va povestesc de “Prins ăv Părjia”, stateam in timpul filmului si ma gandeam in ce hal ne prostesc pe noi filmele americane in genul astuia. Uneori, ma gandesc cum ar suna un film cu Mircea cel Batran sau cu Mihai Viteazu’ in care sa-l auzi pe domnitorul roman spunand evident, in engleza: “peasaaants, ready your breakfast and eat hearty, tonight we dine in heeeeel” la care ei, cu caciuli de astrahan si furci in mana “hauuu, hauuu, hauuu”. Imaginati-va ca toate dialogurile alea dintre spartani, in realitate, se vorbeau in greaca. Va dati seama cum suna acest dialog in greaca? Nici eu… dar sigur, daca in film s-ar fi vorbit greaca, cu siguranta ca paragraful ala n-ar fi transmis nimic… Sau ganditi-va la Maximus (Russell Crowe) din Gladiator spunand: “Brothers, what we do in life … echoes in eternity”. Sincer, este una dintre replicile care-ti dau fiori cand te uiti la un astfel de film, din aceeasi categorie cu “Today i saw a slave became more poweful than the Emperor of Rome”dar ia ganditi-va cum ar suna asta in latina… ar mai avea vreun efect? Eu cred ca nu. Si asta doar pentru ca-n mintile noastre ne imaginam ca scena respectiva chiar s-a intamplat ca-n film. Asta-i dovada faptului ca filmul este, intr-adevar, bine facut… dar eu voiam sa vorbesc despre influenta pe care limba engleza o are aspura noastra…

PS: Give them nothing, but take from them everything !

One comment

  1. btw, mi-a placut la nebunie 300, si nu pt muschii bine lucrati si unsi cu ulei de bebelusi, ci pentru replicile de genul: “madness?? this is sparta!!” care, impeuna cu imaginile aferente (efectele speciale au fost si ele f f misto), intra-adevar iti raman in minte..



Leave a Reply

