h1

Sa vorbim despre…

09/06/2010

… sa zicem… fumatori.

Sa ne intelegem de la inceput, eu nu sunt fumator. De cand eram mic, am fost obisnuit sa cresc printre fumatori. Tata – inrait (zici ca-i turbina). Ma trezeam dimineata la prima ora, chior de somn, si simteam in nari fum de tigara venind dinspre bucatarie. Evident, se simtea doar un miros usor… dar suficient cat sa-mi provoace greata. N-am inteles niciodata si probabil ca nici n-am sa inteleg cum unii pot sa fumeze la ora aia, ora la care eu nu pot sa mananc absolut nimic. E o enigma. Si cum spuneam, am crescut printre ei, am inhalat, m-am scarbit, la un moment dat am fost si curios gandindu-ma “daca astia fumeaza porcariile alea care miros oribil, probabil c-or simti ei ceva… ca doar nu fumeaza de prosti, asa”. Si am incercat si eu.

Ajungeam la scoala. Inca din generala smecheria se masura in pachete de Kent. Nu puteai sa fii unul dintre smecherii scolii daca nu erai si fumator…

De fapt, de unde a plecat ideea acestui post? Sunt revoltat. Sunt revoltat ca mai nou se amenajeaza locuri in care “fumatul este interzis” cand de fapt ar trebui sa fie invers. Adica fumatul sa fie interzis peste tot si autoritatile sa amenajeze spatii (eventual inchise) in care fumatul sa fie permis. In felul asta probabil am scapa de maniacii care imediat ce ies de la metrou (de exemplu), pe scara rulanta eventual, isi aprind repede o tigara… de parca ar intra in sevraj. Teoretic n-am nicio problema cu fumatorii, sa faca ce vor ei, sa fumeze 10 pachete pe zi, eventual sa-si bage si ceva-n vena… dar sa faca asta fara sa ma deranjeze pe mine. N-ar trebui sa fiu eu obligat sa le suport “fumurile”…

6 comments

  1. Si sa faci si cancer la plamani pe deasupra, doar pt ca esti fumator pasiv …🙂


    • asta-i o urare ? ca n-am inteles bine :))


  2. Era o completare, nicidecum o urare😛


  3. muta`te in Suedia … fumatul e interzis peste tot, inlcusiv in cluburi … pentru fumatori le ofera ori un cub de sticla de 1m patrat unde pot sa fumeze linistiti, ori paturici sa si le puna pe ei cand ies afara😉

    in Ro, nu o sa vezi asa ceva nici in urmatorii 20ani😦


    • Sau în Grecia. Şi acolo e la fel cu restricţiile publice.


  4. Sa stii ca faza asta cu “locurile unde sa fie permis fumatul” se intampla deja. In localul “La Pirati” (Bar de rockeri pe care-l frecventez), scrie mare si clar “Local destinat fumatorilor. In aceasta unitate, fumatul este permis”. Ironic e ca eu sunt singurul nefumator de-acolo. Fumez pasiv, dar asta doar cand e plin.



Leave a Reply

