h1

Ridley Scott si porumbul fermecat

28/05/2010

Nu cred c-am apucat inca sa spun ca saptamana trecuta am fost la Robin Hood… in regia lui Ridley Scott, avandu-l in rolul principal pe unul dintre actorii mei preferati: Russell Crowe. Deci, toate motivele sa ma astept la un film bestial.

N-as putea sa spun ca in cele din urma am plecat dezamagit din sala de cinema insa am vazut acolo o faza care mi-a palcut la nebunie. Nu-mi vine sa cred cum a putut sa le scape producatorilor un asemenea amanunt. De fapt… sunt americani, la ce ne-am putea astepta?

In film este vorba despre un arcas din armata imparatului Richard “Lion Heart” pe numele sau Robin Longstride. Care Richard, facuse se pare o pasiune nebuna din a omora o anumita categorie de oameni… lui ii placea sa-i numeasca pagani. Ideea e ca prin anul 1199, cand isi aducea armata catre Londra, imparatul Richard I a fost accidentat mortal de catre un jucator din echipa adversa. Retineti, in 1199 se intampla asta. La tron a urmat fratele lui… un descreierat. La cat de tampit era, putea sa joace lejer in Hurt Locker intr-un rol de genist in armata SUA… dar stati asa c-o iau pe aratura. Buuun. Chiar la inceputul filmului, autorul ne prezinta o scena foarte, foarte interesanta. Niste copii ai padurii… un fel de haiduci dar nu ca haiducii nostri ci haiduci britanici, furau porumbul din hambarele oamenilor… si astia saracii ramaneau in curu’ gol… in sensul ca nu mai aveau ce cultiva. Intr-un final apare Robin Hood si rezolva el cumva cazul.

Facem acum un salt in timp, uitam de filmul lui Ridley Scott si o dam pe istorie putin. Poposim in anul 1492 cand un baiat pe numele sau Cristofor Columb pleca din Spania, cu barcuta din dotare, in cautarea unei noi rute catre Asia. Si vaslind el asa cu baietii lui… unu’ dintre ei zice: “Cris, sa-mi fut una… paman!”. Va dati seama in cata deriva au vaslit daca se asteptau s-ajunga-n Asia si-au descoperit America? Vai… nu vreau sa-mi imaginez. Oricum, ideea e ca omul a intrat in istorie ca fiind cel care a descoperit Noul Continent. Unde vreau sa ajung de fapt? In anul 1519 cand un spaniol, pe numele lui Cortez (si atat) a adus din noua America o leguma care p-aici nu exista… si care se numea scurt PORUMB. Dupa aia a urmat cultivarea ei prin toata Europa… dar astea sunt deja detalii.

Revenind la Ridley Scott si Russell Crowe, adica in anul 1199, nu inteleg de unde pana mea aveau ei porumb in hambare. Exista doua variante. Ori marele regizor a uitat ca actiunea se petrece in Anglia si nu in America… ori Richard Inima de Leu era atat de tampit incat nu stia in ce perioada domneste… ceea ce e perfect plauzibil.

Deci, ma lamureste cineva? De unde aveau englezii din Nottingham porumb in anul 1199?

PS: Cred c-am mai spus-o, Ridley Scott mi se pare unul dintre cei mai buni regizori in viata in momentul de fata. A regizat filme precum Gladiator, Kingdom of Heaven, Body of lies, American Gangster sau Hannibal… nu cred ca mai e nevoie sa aduc argumente, este fara indoiala un mare regizor.

4 comments

  1. Mai sunt din astea. În “Căderea Troiei” se vede un avion pe cer deasupra eroului Achilles, iar în “Piraţii din Caraibe”, Johnny Depp poartă o tichie cu eticheta Adidas!


  2. ca doar oamenii suntem, mai gresim… Da intrebarea mea e ce mama dracu mancau aia in 1100 ca porumb nu era, cartofi nu erau, ce dracu cultivau , ma gandesc la grau..da nu is sigur ?


  3. Da, grâu era. Şi orz şi orez şi soia şi linte şi fasole. Ăia mai săraci mâncau rădăcini. Pentru Dumnezeu, ceva trebuiau să mănânce pt. că nu am mai fi fost noi astăzi…



Leave a Reply

