h1

Tocilaru’ de multinationala

26/05/2010

Nu stiu daca este corect ce spun insa intotdeauna, in mintea mea s-a facut confuzie intre termenul de “tocilar” si cel de “sifonar”. Asa cum daltonistii nu disting rosul de verde, asa cum unii fac confuzie intre acru si amar sau intre stanga si dreapta… eu am facut mereu confuzie intre tocilar si sifonar. Si asta pentru ca toti tocilarii pe care i-am cunoscut au fost si paraciosi. Cred ca multi dintre voi, cei care ati facut macar liceul, imi vor da dreptate. Nu pot sa cred ca a existat vreodata vreo clasa in care sa nu existe cel putin un tocilar. Si ce facea tocilarul asta? Pai cand noi ne hotaram sa tragem un chiul in grup de la ora de mate si sa mergem la biliard (sa spunem), el parea incantat de idee, se alatura grupului nostru, astepta sa dam coltul dupa care se dadea lovit si se intorcea la ora crezand ca urmeaza sa culeaga toti laurii de la diriga dandu-ne pe noi in gat. De exemplu, la mine in clasa, in liceu, erau cel putin 3 persoane care faceau asta… de cele mai multe ori se uneau intre ei. Si in felul asta am ajuns eu la concluzia ca tocilar = turnator (sau sifonar).

Si pentru ca dupa ani si ani nimeni nu tine legatura cu tocilarul clasei, toata lumea se intreaba: “oare ce s-a ales de tocilarul ala care ne enerva pe noi?”. Ei bine, va voi spune eu…

Cel mai probabil, tocilarul din liceu a ajuns angajatul vreunei companii (eventual multinationala). Este foarte usor de recunoscut pentru ca poarta ochelari, are matreata, inceput de chelie, e gras si mic de statura… parca-l vedeti, nu ? Ei bine, si eu…

Cum a ajuns el acolo unde este acum? Pai… aplicand cunostintele acumulate in timpul scolii. Adica a mers pe ideea: “nu e important sa castig eu ci e important sa-i fac pe altii sa piarda”. A aruncat cu cacat in stanga si-n dreapta si a facut in asa fel incat el sa iasa in fata doar pentru ca el a pus suficiente piedici incat ceilalti sa iasa in spatele lui…

Si ca sa vorbim de lucruri concrete, cunosc un asemenea specimen. Toate ideile si afirmatiile lui m-au dus imediat cu gandul la tocilarii din liceu… in mod sigur el a fost unul dintre ei. De exemplu, mama multinationala are tot felu’ de reguli mai mult sau mai putin respectate. Se stie ca foarte multe reguli interne sunt acolo doar ca sa fie… pentru ca intr-un final nu prea le respecta nimeni. De la vestimentatie, tunsoare, tinuta, comportament si pana la curatenia de pe birou. Ei bine, tocilarul va spune intotdeauna: “ia uite, eu am curat pe birou si ala din fata mea n-are… de maine nu mai fac nici eu curat. Ce pana mea, eu sunt mai prost ca el?” Sau zice: “eu vin imbracat business si aia de la alte departamente au venit in blugi si adidasi… ori ii dau in gat la HR ori de maine ma imbrac si eu in slapi si pantaloni scurti si abia astept sa se ia cineva de mine ca sa-l torn si pe nemernicul ala in tricou.” Si in felul asta se trezeste in fata directorului de resurse umane spunandu-i: “mie nu-mi convine, de ce eu sa vin in costum si cutarescu sa vina in blugi?” De parca l-ar incalzi pe el cu ceva ca de maine, si colegul de la IT se va tavali pe sub birouri (sa cableze fututa de imprimanta) imbracat in costum.

Si ce credeti? Primul care va primi o promovare va fi el. De ce? N-am sa inteleg niciodata… pentru ca intregul lui comportament nu-mi poate da de inteles decat ca e foarte, foarte las.

One comment

  1. pentur ca prin spatele tuturor celorlalti, pupa in cur (la propriu si la figurat) pe toti managerii etc🙂 si uita asa tocilarii astia vor fi mereu promovati si nu restu

    PS : am intrat eu in mintea lor de cateva ori si le-am castigat increderea si am aflat ;D



Leave a Reply

