h1

Despre cum iti poti lua teapa in 2 minute…

29/03/2010

Eram in lift, ma intorceam de la cumparaturi cu o amarata de salata care avea sa reprezinte TOT pranzul meu pentru ziua de azi. N-apuc sa ies din lift ca imi suna telefonul:

– Alo !

– Alo, buna ziua, numele meu este X-ulescu, va sun de la Cosmote si am o oferta pentru dvs. Sunteti proprietarul abonamentului?

– Da, zic eu.

– Aveti doua minute pentru a ma asculta?

– Sigur, spuneti. (Eu amabil)

– Avem o veste buna pentru dvs, de luna aceasta, Cosmote va ofera 1000 minute nationale pentru urmatoarele 6 luni. In plus, pretul abonamentului se reduce cu 50%. Cat aveti acum abonamentul?

– Dar daca tot m-ati sunat… nu stiti dvs ce abonament am? De ce-ar fi nevoie sa va mai spun eu?

– Da, eu stiu, dar aveam nevoie de confirmarea dvs.

Ma gandesc putin si zic:

– 12 euro (TVA inclus).

– Perfect, zice el. Ca si cand era o informatie pe care o stia… si acum voia doar sa verifice. Ultimul pas pe care trebuie sa-l parcurgem este sa-mi confirmati ultimele 6 cifre ale CNP-ului dvs, zice el.

Pentru ca asteptam intrebarea, imi pastrez calmul si in loc sa-l bag in pizda ma-sii chiar in postul Pastelui, ii zic:

– Cand am venit sa-mi fac abonamentul v-am adus o copie de pe cartea de identitate… verificati-o si gasiti acolo CNP-ul meu.

– Aaaa, nu, ca eu il stiu dar astept confirmarea dvs pentru a fi sigur c-am vorbit cu titularul.

In secunda urmatoare, brusc, in jurul meu s-a facut 29 aprilie (deci nu mai era postul Pastelui) si zic:

– Mars ma, in mortii ma-ti, suna alt fraier.

A inceput sa palavrageasca ceva insa n-am mai apucat sa aud nimic pentru c-am inchis telefonul. Oricum, era vorba de ceva organe genitale… nu m-am prins exact c-am fost rapid si-am apasat butonul rosu.

——————————–

Acum, banuiesc ca sunt putini cei care nu stiu ca ala care m-a sunat pe mine era un escroc care urmarea sa-mi incarce mie factura. Dar pentru ca s-ar putea ca unora sa le fie folositoare informatia, sa va povestesc cum sta treaba cu mentiunea ca si eu, la randul meu, am citit un articol scris de cineva care si-o luase urat de tot.

Baietii astia formeaza numere la misto, incercand cu orice pret sa obtina ultimele 6 cifre ale CNP-ului care reprezinta parola “by default” pentru a putea incarca o cartele preplatita dintr-un cont de abonat. Adica eu, abonat, daca vreau sa incarc cuiva cartela, am nevoie de acest cod de 6 cifre. Partea proasta este ca daca cineva imi stie CNP-ul, isi poate incarca cartela cat vrea si cand vrea… Asadar, cei care sunteti abonati Cosmote ati face bine sa sunati la ei si sa le cereti schimbarea acestei parole. Pentru orice eventualitate. Dar oricum, nu dati la nimeni CNP-ul ca riscati sa va treziti cu zeci de euro pe urmatoarea factura.

PS: si la vodafone e aceeasi problema. De fapt, acolo e mult mai grav, codul este format din ultimele 4 cifre ale CNP-ului🙂

8 comments

  1. Foarte dubios. Eu aveam un programel dragut la un moment dat care imi dadea cnp-ul si restul datelor al tuturor locuitorilor din Bucuresti.Acum imi dau seama ca aveam o mina de aur :))


    • da… sansele sunt mari sa gasesti chiar un abonat cosmote/vodafone… care eventual sa nu-si fi schimbat acea parola…

      Fa repede rost de el… si anunta-ma si pe mine🙂


  2. esti aiurea…
    ca sa incarci o cartela oarecare trebuie sa suni de pe un numar cu abonament…
    deci individul ala ce face cu cifrele tale daca nu poate suna de pe numarul tau? :)))


  3. Nu stiam.


  4. 0372.643.201 m-au sunat si pe mine de 2 ori:
    1 – o oferta extraordinara de internet pe mobil
    2 – o oferta mult mai extraordinara decat prima pentru telefonie fixa.
    discutia cu ala, pt oferta 2:
    -am deja telefon fix pe care nu prea il folosesc, e de la rds;
    el-poate folosesc parintii;
    eu-nici ei nu folosesc, ca si-au luat mobil;
    el-da, dar este o oferta foarte avantajoasa cu multe minute gratuite;
    eu-v-am spus ca nici ei nu folosesc, pentru ca si-au luat mobil si pot fi si 1000 de minute gratis daca nu le folosim nu prea beneficiem de acesta oferta.
    el-da, dar poate parintii dumneavoastra folosesc telefonul fix, nu puteti stii dumneavoastra;
    eu-pai sunati la ei atunci…..;
    el-pai dvs benecifiati de aceasta oferta;
    eu-multumesc, dar pe mine nu ma intereseaza;
    el-stiti ca sunteti un abonat vechi, si chiar meritati aceasta oferta…….
    eu-(rabdarea mea era dusa la limite)nu ma intereseaza, daca nu folosesc fixul puteti sa-mi da-ti un infinit de minute gratis ca nu beneficiez de ele, CORECT?
    el-(pus in dificultate clar, cred ca se gandea la urmatoarea oferta de pe lista) raspunde cu jumatate de gura : da
    eu-(eu boul baltii, aveam impreasia ca tot cu cineva de la vodafone vorbesc deci tot respectuos ii urez a revedere-offff cate i-as mai fi spus eu lui…..) va doresc o zi buna, la revedere.

    Partea frumoasa e ca la sfarsit el zice : daca va razganditi sa ne sunati la numarul asta;
    eu-pai sun la *222 ca e gratis, daca sun pe numarul asta ma taxati (stiu, o sa zici ca sunt o mare ghitra :-)), dar a fost lovitura dura pentru idiotul ala )
    el-nu, va rugam sa sunati numai la numarul asta de telefon, noi ne ocupam de astfel de oferte; (sa moara mata – daca citeam inainte blogul tau asta era raspunsul :-)) )

    Acum cand am citit aici ca si tu ai patit asta, imi pare rau ca nu am intrat pe blogul tau inainte sa ma sune ala …….

    De curiozitate, e acelasi numar?

    Oricum insistenta lor clar nu miroase a bine, deci nu stiu cati isi vor lua teapa….🙂

    Ps: cata treaba am si eu, sa stau la taclale cu din astia…..acum stau cu ochii pe telefon-poate poate mai suna unu sa-i fac o descriere a activitatilor decedatilor familiei lui, la momentul in care vorbim. OOO si daca ar fi fata , cu atat mai bine. OOO si daca e si de nationalitate “rom” adica o tiganca imputita (sau tigan imputit) si mai bine…


    • :)) n-are cum sa fie ma acelasi numar. Pe mine m-au sunat dupa un nr de cosmote… pe cosmote🙂

      Da, esti gherla rau… desi nu prea avea de unde sa-ti dai seama.

      Si eu, mi-am dat seama foarte clar abia cand mi-au zis sa le confirm ultimele 6 cifre ale CNP-ului. Imi pare rau totusi ca n-am zis ceva de genul:

      unu, patru, patru, doi, sastpte

      el urma sa zica… “puteti repeta ultima cifra? ca n-am inteles”

      Iar eu sa-i zic: “s – mata” :))


  5. si Tatal meu a patit asta in toamna si si a dat seama imediat ca nu sunt de la Cosmote din moment ce au intrebat de CNP:))
    ella.


  6. da



Leave a Reply

