h1

Planuri de viitor…

20/03/2010

Pentru ca am renuntat la vechiul blog si pentru ca atat de multa lume m-a intrebat “de ce?” sau mi-au spus “imi placea mai mult celalalt”, m-am gandit sa pun in aplicare o idee pe care o am de foarte mult timp.

————————————————-

Sa-ncep cu povestea de la inceput. Prin clasa a 11 a m-am indragostit iremediabil de chitara. Eram turbat. Ma tineam de capul unui coleg de clasa sa ma invete macar cateva acorduri. In cele din urma l-am convins. Mi-a dat o chitara si m-a invatat cateva acorduri de baza. N-am avut parte decat de vreo 2, 3 lectii cu el… dupa care m-a lasat singur. Si cum eram mai mult decat pasionat, am inceput sa caut fel si fel de site-uri cu lectii pentru incepatori. Au trecut multe luni de exersat aproape zilnic (1, 2 ore pe zi) pana cand am inceput sa reusesc sa trec dintr-un acord in altul. Aveam rani la degetele de la mana stanga… dar nu ma puteam opri din exersat. Imi aduc aminte si acum reactiile mamei: “Banderas, potoleste-te ma, ca nu e de tine. Tu vrei sa inveti singur? N-o sa reusesti.” De tata nu mai zic… facea misto de mine ori de cate ori ma vedea zdranganind la chitara. Cred ca trecuse un an si eu inca ramasesem la stadiul de incepator. De fapt, incepator e putin spus… In cele din urma, lipsit de entuziasm si cu gandul ca “s-ar putea sa aiba dreptate mama… n-o sa reusesc singur”, am abandonat chitara dupa usa camerei mele si acolo a zacut mai bine de 6 luni (cu o coarda rupta).

Imi luasem gandul de la ea… si ma gandeam c-a fost doar o nebunie de moment. Pana intr-o zi, cand ma plimbam cu un prieten prin magazinul Muzica. I-am luat un set de corzi, l-am rugat pe fostul coleg de liceu sa mi le inlocuiasca si m-am reapucat de zdranganit. Nu stiu daca stiti la ce ma refer dar de cand eram in clasele primare… repetam de 10 ori o poezie… nu reuseam s-o retin si totusi, a doua zi dimineata o stiam pe de rost… fara niciun fel de problema. Asa s-a intamplat si cu chitara. Am luat-o in brate, am pus-o pe genunchi si mi-am dat seama ca de fapt… chiar stiam ceva. Am dat de site-ul www.tabulaturi.ro. Cred ca a fost singurul site cu taburi pentru chitara care intr-adevar m-a ajutat foarte mult. Prima melodie care mi-a iesit a fost “A fost o data” de la Mihai Margineanu. Nu v-am spus… dar altceva in afara de folk nici macar n-am incercat sa cant. Apoi “Mai ramai putin”, o melodie superba a celor de la Conexiuni si apoi altele si altele.

Au trecut ani. Multi ani. Nu vreau sa-i numar ca m-as deprima. In primul rand c-as putea realiza cat am imbatranit iar in al doilea rand pentru c-as realiza ca dupa 5-6 ani de cantat aproape zilnic la chitara… tot la stadiul de incepator simt c-am ramas🙂

————————————————-

Ideea era ca in tot acest timp am simtit lipsa cuiva care sa ma ajute, sa-mi dea sfaturi, sa-mi arate cum se canta anumite melodii. De profesionist sau nu, orice sfat este bine venit atunci cand n-ai alta varianta. Astfel, m-am gandit sa transform blogul de pe http://somerio.wordpress.com/ intr-un blog in care sa pun taburi si filmulete cu explicatii detaliate, pentru incepatori. Deocamdata este doar o idee dar sper sa reusesc s-o pun in aplicare cat de curand. Adica imediat ce gasesc putin timp liber…

Nu-i asa ca e o idee buna ?🙂

7 comments

  1. banderas, ne-banderas, orice baiat care stie sa cante la chitara este de apreciat…
    cat despre sfaturi, pe blog scrii CE VREI, CAND VREI, CAT VREI…


    • eee, pai in curand veti avea ocazia sa ma si ascultati🙂


  2. De ce nu vorbesti totusi cu un profesor care te-ar putea invata?!


    • Deja e cam tarziu. Si mai ales, nu cred ca mai am rabdarea necesara (si nici timpul necesar) sa o iau de la inceput. Am invatat singur… atat cat a fost posibil… si pentru ca nu mi-am propus sa traiesc vreodata din muzica… sunt multumit asa🙂


  3. Daca nu mi-ai facut un chef…azi am pusa mana pe bassu ala si l-am incins vreo 5 ore.
    De la vara cred ca ma apuc si eu de chitara (chitara-chitara). Desi intre a da nu-stiu-cat pe o chitara si a-mi lua un bass nou…cred bassul castiga.

    Oricum, asteptam sa vedem ce poti. :>
    Cred ca totusi o sa mai arat si eu la mine ce progrese am mai facut (remarcabile, de altfel)


  4. dadada, o idee foarte buna, te sustin !


  5. […] chitara pentru incepatori, lectii chitara Drept urmare… nu mai inchid blogul. Gata, m-am hotarat. O sa dau o mana de ajutor unor oameni in a caror categorie am fost si eu candva. Aceia care vor sa […]



Leave a Reply

