h1

Povestea lui Doi-la-metru. (Cum sa procedez ?!?!)

16/03/2010

Ceea ce urmeaza este 100 % real. Niciun personaj nu este inventat iar dialogurile sunt 100% reale. Mai mult, cred ca este singura poveste in care personajul principal apare la jumatatea relatarii­čÖé

Stau in Berceni de la 2 ani, intr-un apartament cu 3 camere, la parterul unui bloc cu 4 etaje. Detalii. De cand ma stiu eu in blocul ala, la etajul unu, deasupra mea (putin lateral) statea o familie de babalaci. Baba, mosul si atentie, mama babei care dupa cum va imaginati era o fosila. Am avut intotdeauna senzatia ca in apartamentul ala se practica spiritismul. Cred ca media de varsta dintre cei trei era de peste 70 de ani. Dupa cum era de asteptat… mosul a murit inaintea fosilei… s-a dus intr-o lume mai blanda…

Baba era cea mai scandalagioaica baba pe care am vazut-o in viata mea. Daca se dadea o gaura in perete la ora 12 ziua (in blocul de vizavi), ea se ducea la politie sa reclame ca e bolnava si o deranjeaza. Daca bolta de vita-de-vie din fata blocului crestea peste vara, se ducea la politie si reclama vita-de-vie ca se urca hotii la ea pe balcon (ca in cartea junglei) si-i fura cuvertura noua de pe pat. Tata era mereu la cutite cu ea… il reclama ca sapa gradina blocului si ca mai face cat-un gratar cu prietenii pe campul din fata… pe motiv ca ii intra fum in casa si ea e bolnava de inima. Probabil ca adevaratul motiv era “de pofta”. Intr-un tarziu, baba s-a prapadit (duca-se). Dupa cum se stia, ea n-avea pe nimeni… banuiesc ca nici barbat-su n-a futut-o vreodata in viata lui incat sa-i faca un copil. Era atat de a dracu’ incat cred ca si-a castrat sotu’ imediat dupa cununia de la starea civila ca nu voia s-o insele. Rude nici atat… ori i-a omorat pe toti ori saracii au cedat nervos si sunt toti internati pe undeva printr-un sanatoriu. Nu stiu ce prevede legea in asemenea cazuri si nici ce s-ar putea intampla (legal) cu apartamentul de la etajul 1. Ideea e ca o alta scandalagioaica de la et 4 a pus mana pe cheile de la intrare… si acum si-a rezervat dreptul de a inchiria acel apartament unei familii de babuini… ca altfel nu stiu cum sa-i numesc. O familie tanara (cu un copil nou nascut), probabil venita de la Peliprava, locul unde barbatul isi bate femeia mai des decat o fute… sa simta si ea ca e maritata. Scandal zi de zi, inundatii subtile (probabil ca e atat de prost incat se pisa pe langa vasul de la toaleta), batai, scandaluri etc. De retinut faptul ca oamenii aia stau acolo ILEGAL. Pe langa faptul ca vecina de la 4 face niste bani ilegal, indienii de deasupra mea continua sa faca probleme si sa fie foarte tari in gura. Si aici ma refer la seful de ginta (pe care de acum il vom numi “doi-la-metru”… adica masculul feroce care-i aplica corectii fizice consoartei lui.

Tata, probabil cel mai vechi locuitor din acel bloc, presedinte al asociatiei si posesor al cartii e imobil (gargara… de fapt), intr-o vizita razleata prin Bucuresti, s-a gandit sa-si updateze documentul cu numele si datele noilor veniti in bloc. Asta e, datoria e ca raia… plus ca astia de la circa de politie ii fac vizite razlete sa se asigure ca e totul ok. Si se duce el la vecinul de la 1: “Buna seara, sunt vecinul de la ap. 1, nu stiu daca ati vazut afisul de la vizier dar toti locuitorii acestui bloc trebuie sa treaca pe la mine si sa se inregistreze in cartea de imobil”. Raspunsul, demn fix de filmele cu prosti si indieni: “Cine pula mea esti tu, ma si cu ce drept vii la mine la usa cu gura mare?” Doi-la-metru‘ n-are mai mult de 30 de ani, tata om serios, trecut de 50. Tata: “In primul rand masoara-ti cuvintele si in al doilea rand, este dreptul meu sa vin sa te trag de maneca, in calitate de presedinte al asociatiei”. Raspunsul indianului: “Ma doare-n pula ma de tine!”. Tata, om cu bun simt, in loc sa-l calce pe cap pe lindicu’ scandalagiu (care are juma’ de metru cu bocancii in picioare <dupa cum ii spune si numele>), se intoarce cu spatele, vine acasa si-mi povesteste patania. Din dorinta de a nu-i face rau vecinei de la 4, care i-a adus pe aborigeni ilegal acolo, s-a facut c-a uitat evenimentul insa spre ghinionul ei, mai intai i-a povestit lu’ fii-su al’ mai mic, adica MIE.

Acum, nu stiu cum sa procedez. Ori ma duc direct si-l dau in judecata pe Doi-la-metru pentru ultraj, ori am eu grija sa-l calc pe nervi asa incat sa ma injure pe mine, ori ma duc la vecina de la 4 si-i spun sa-si dreseze animalele salbatice… … ramane de vazut…

Mai am o varianta. In uscatorie, fix sub bucataria salbaticilor, sta instalat un sac de box care-mi apartine. Nu l-am mai folosit de cand au venit ei in bloc pentru ca m-am trezit cu Doi-la-metru la usa spunandu-mi umil: “vecine, te rog frumos, se aude atat de tare incat nu poate copilul sa doarma…”. Mi-am zis sa fiu un vecin bun cu noii veniti si la urma urmei, ce vina avea ala micu’? Am renuntat sa mai folosesc sacul de box. Scenariul e in felul urmator: astept sa se faca 10 seara si m-apuc sa dau la sac in speranta ca vine iar “doi-la-metru” la mine. Amabil cum ma stie, il invit in uscatorie. Eu voi fi deja incalzit si gata de marele meci. Voi trage zavorul si garantat intr-o juma de repriza doi-la-metru va fi knock out. Grantat, meci de 1 solist. A? Merge asa? Voi ce ziceti? Cum sa procedez?

5 comments

  1. Dragul meu fost coleg,

    Variante sunt, daca vrei ii zidim usa pe afara intr-o noapte, sau ii aruncam o pisica moarta / pes(h)te / orice (numai carne sa fie ca se strica repede), in balcon sau pe un geam deschis, cand te hotarasti o varianta sa ma anunti ca vreau si eu sa particip, sunt satul de oamenii astia.


  2. toarn─â-i superglue pe clan┼ú─â ├«nainte s─â vin─â acas─â ┼či cheam─â poli┼úia la mi┼čto pe motiv c─â un ho┼ú ├«ncearc─â s─â sparg─â un apartament…
    oricum, cel mai tentant mi se pare cazul in care-i spargi faţa!
    succes!


  3. =)) ai un stil de a povesti….f haios! da-i omoru’ la jmeker :))


  4. DA DA DA! MERGE! MERGE!
    Invita-l la o bere (peste fata eventual) la uscatorie si “spovedeste-te” acolo legat de ce nemultumiri ai. Asta as face eu cel putin…


  5. Daca il bati se duce el la politie, nu crezi? Ai nevoie de plimbari pe la tribunal, declaratii, dosare si alte alea? Nu cred.
    Ultraj nu e pentru ca seful de scara nu e functionar public. Uite:
    Constituie ultraj, potrivit art. 239 C. pen., insulta sau calomnia sav├ór┬şsita nemijlocit sau prin mijloace de comunicare directa, contra unui functionar public care ├«nde┬şplineste o functie ce implica exercitiul autoritatii de stat, aflat ├«n exercitiul functiunii ori pentru fapte ├«ndeplinite ├«n exercitiul functiunii, reprezent├ónd forma sim┬şpla. O prima modalitate agravata o constituie amenintarea sav├órsita nemijlocit ori prin mijloace de co┬şmunicare directa contra unui functionar public care ├«ndeplineste o functie ce im┬şplica exercitiul autoritatii de stat, aflat ├«n exercitiul functiunii sau pentru fapte ├«nde┬şplinite ├«n exercitiul functiunii. Fapta prezinta un caracter mai grav c├ónd consta ├«n lovi┬şrea sau orice acte de violen┬şta, precum si ├«n vatamarea corporala sav├órsita ├«mpotriva per┬şsoanei prevazute ├«n alin. (1) aflata ├«n exercitiul functiunii ori pentru fapte ├«nde┬şplinite ├«n exercitiul functiu┬şnii si, de asemenea, daca s-a produs o vatamare corporala grava. Infractiunea este si mai grava daca faptele de mai sus sunt sav├órsite ├«mpotriva unui magistrat, politist sau jandarm ori alt militar.
    Nu stiu daca la ora actuala mai e in codul penal insulta la art. 205. Stiu ca la un moment dat se renuntase la articolele referitoare la insulta si calomnie, dar e posibil sa se fi revenit asupra lor. Ma interesez daca vrei. Tatal tau ar putea merge la politie pentru a face o plangere impotriva lui.



Leave a Reply

