h1

Despre verbul “a susţine” si despre “blogosfera feminina”

11/03/2010

N-am avut niciodată pretenţia că sunt atotştiutor intr-ale limbii române. N-am pretins niciodată ca nu fac erori. Unele pentru că mă grabesc şi altele pentru că probabil nu am un vocabular atât de bogat. Asta e… nu ne naştem perfecţi şi drept urmare, n-avem nicio şansă să murim perfecţi. Aşadar, in cele ce urmează n-am sa dau lecţii de limba română ci vă voi cere să mă lamuriti cu ceva… că nu înteleg nici batut cu ranga.

După cum (pe pariu ca) v-aţi prins din titlu, astăzi vom vorbi despre verbul “a susţine”. De exemplu, când spun: “il susţin pe Gigică”, inţelegem de aici că acest Gigică este în competiţie cu cineva, că cineva incearca să-l învingă pe Gigică în domeniul în care activează. Sau, că tot e un subiect de actualitate, foarte multă lume l-a susţinut pe Daniel Răduţă în lupta sa împotriva leucemiei. Sau, în lupta dintre Gigi Becali si suporteri, îi susţin pe suporteri. Acolo chiar se dă o luptă, nu? Gigi, vinde, pleacă, mori! (n-are nicio legătura cu ce voiam să vă spun dar nu pot rata ocazia). Deci, care ar putea fi motivele pentru care l-aş susţine pe Gigică? Nu sunt multe. Unu’ ar fi că din punctul meu de vedere, Gigică are valoare mai mare si trebuie sa caştige competiţia iar al doilea că la fel, din punctul meu de vedere, adversarul lui Gigică foloseşte nişte mijloace pe care eu nu le agreez deloc. Corect? Corect, cred eu.

Aşadar, plecăm de la concluzia (pur logică si total adevarată) că acest verb “a sustine” se foloseşte cand în preajma subiectului exista o competiţie. Nu contează ca e sportivă sau de alt gen… ideea e ca este vorba despre o competiţie… de orice fel doriţi voi.

Acum, partea mai puţin amuzantă. Rasfoind blogosfera (nu, nu sunt in timpul programului) am dat peste blogul unei tipe. Un blog acceptabil… placut la vedere, scris decent si tot tacâmul. Examinându-l, observ în partea dreaptă a paginii un widget care mi-a încurcat puţin gândurile. Acolo scria, cu litere de-o schiapă: “Susţin Blogosfera Feminină”. Dragele mele, da’ cu cine vă războiţi? La cum sună, îmi daţi de înţeles că vă războiţi cu blogosfera masculină sau cam aşa ceva. Altfel, nu înţeleg de ce trebuie sa deschideţi o astfel de campanie. S-o iau ca p-o provocare? Adică… vreţi sa va duelaţi cu noi şi nu ştiţi cum s-o spuneţi? Ştiu, nu scrie nicăieri, dar cam asta se înţelege. S-a înfiripat cumva in minţile voastre că ar exista vreo competiţie intre bloggerii femei si bloggerii barbaţi? Eu nu m-am gândit niciodată în viaţa mea: “nu intru pe blogul ăla ca e scris de o fată”. Nici gând…

Nu ştiu cine v-a bagat în căp’şoarele alea ale voastre că sunteţi discriminate sau marginalizate. Întotdeauna, în orice domeniu, se trezeste o femeie care să se creadă marginalizată doar pe motiv ca are pizdă. Şi de parcă n-ar fi suficient că există o astfel de persoană, ea are o personalitate atât de puternică încât işi va convinge toate prietenele ca ea are dreptate şi că nenorociţii de barbaţi (misogini până în maduva oaselor), vor sa le fure laurii gloriei de pe frunţile pudrate. Nimic mai fals. De ce simţiţi voi nevoia să vă detaşaţi cumva de tot ce înseamnă blogosferă? Credeţi-mă, faptul ca aveţi ţâţe nu vă face mai bloggeriţe decat noi… si nici mai puţin bloggeriţe.

Pentru ca am dat click pe acel link, am ajuns la o pagină de unde am înteles care este scopul campaniei… dar mesajul iniţial este altul… care nu sună bine deloc.

PS: un proverb (sau citat) care mie imi place foarte tare: “Sunt lupte in care e mai bine sa nu te inscrii. Nu de teama ca le-ai putea pierde ci pentru ca ai deveni penibil castigandu-le”.

7 comments

  1. Sunt fata:D


    • Adina, eu credeam altceva. Sigur esti fata? :p


  2. Eu am doua explicatii. Una normala si una radicala.
    Hai s-o expun mai intai p-aia normala.
    Probabil ca prin “sustin blogosfera feminina” vrea sa se transmita mesajul “incurajez si alte muieri sa isi faca blog”, cu toate ca nu vad de ce trebuie sa “incurajezi” o femeie sa faca asa ceva. Sa ai blog nu e o activitate tipic masculina, dar ceva le-a dat lor impresia ca e.
    A doua explicatie e una apropiata de finalul postului tau. In orice domeniu,(dar absolut ORICE domeniu), femeia isi baga in cap ideea “Barbatul vrea sa ma asupreasca, fiinta nenorocita ce e”. Eu cand le zic fetelor ca sufera de mania persecutiei, se uita urat la mine. Au ceva complexe de inferioritate femeile astea, ele tot timpu au nevoie de confirmarea ca sunt egale cu barbatii, trebuie sa le aprobam noi, intr-un fel, chestia asta. Dar nu le duce mintea sa-si dea seama ca tocmai atitudinea asta e de vina. Probabil ca daca s-ar purta normal si ar avea o gandire…normala, ar fi altceva.


    • :)) ai dreptate. Unele chiar sufera de mania persecutiei.

      Se simt inferioare… si nu inteleg de ce😀

      =))


  3. Am avut si eu bannerul ala ceva timp pe vechiul blog si sincera sa fiu habar nu am de ce il aveam, mi se parea mie mai “true” :)) Mi se pare o prostie chestia asta cu sustin blogosfera feminina. Nu stiu ce scop are, dar daca cineva vrea sa isi faca blog, fie ea si femeie, nu cred ca trebuie sustinuta sau incurajata.


    • Dianne, exact asta spun si eu. Cand spui “sustin” imi da senzatia ca undeva este o lupta. Ca acea persoana sau categorie de oameni pe care o sustin… sunt cumva in competitie cu cineva.

      Mi se pare stupid… dar ma rog, poate sunt eu tampit🙂


  4. Ok, simt nevoia sa`mi bag si eu coada pe`aici.😛 Legat de verbu` a sustine, ca aproape orice cuvant din limba romana, poate fi folosit cu sens propriu sau figurat. Sensul de baza al verbului “a sustine” e “a propti”, “a sprijini”, “a fi pe post de suport” dpdv material. Acum … “a sustine” cu alt sens, poate insemna a ajuta, a avea o atitudine incurajatoare fata de o cauza / actiune etc., de a fi prezent la un examen ( asa cum zici: ‘azi am sustinut examenul la … ‘ ) Nu trebuie neaparat sa existe o competitie ca sa folosesti “sustin”. Pur si simplu declari ca esti de acord / esti de partea celor care cred in ceva anume. Mai sunt si alte semnificatii ale cuvantului, da` cred ca te`ai lamurit.🙂



Leave a Reply

