h1

“Datoria e ca raia”

10/03/2010

Am promis c-o sa fac un calcul estimativ… si-o sa postez sumele cu care EU (pe persoana fizica) am contribuit la bugetul de stat. Ma rog, mai bine zis, angajatorul meu a platit pentru mine. Si am sa vi le arat detaliat, pe fiecare tip de taxa/impozit.

Astfel, in 4 ani am platit (am folosit procentele aplicate acum in zilele noastre, ca n-am de unde sa le mai stiu p-alea de acum 4 ani):

Somaj – 400 RON

CAS – 8.400 RON

Sanatate – 4.400 RON

Impozit (16% aplicat dupa deducerea celor de mai sus) – 10.688 RON

Stiu, o sa spuneti ca nu sunt sume mari… dar ganditi-va ca sumele astea sunt acumulate in doar 4 ani. Sunt curios ce procente se aplica in afara… pentru aceleasi domenii. Doar estimativ, pastrand sumele, in inca 20 de ani, imaginativa ca acel impozit (16%) ar ajunge pe undeva pe la 50.000 RON. Eu zic ca e enorm… in conditiile in care salariul meu nu este unul mare…

PS: Pentru curiosi: pentru ca in 4 ani mi s-a schimbat salariul de vreo 3-4 ori, am incercat sa fac o medie si sa rotunjesc cumva nitul. Asa ca daca te roade curiozitatea… o sa-ti dea o medie de 1600-1700 RON. Asta sa nu mai calculezi tu🙂

Leave a Reply

