h1

Despre Duster

05/03/2010

Nici n-a aparut bine noul model de Dacia Duster ca deja s-au apucat “cunoscatorii” sa-si dea cu parerea. Nu inteleg de ce lumea e atat de socata ca Dusterul n-are aer conditionat in varianta de baza. Haideti sa va arat doua comentarii care mi-au atras atentia:

Asta este mentalitea unui om PROST, care in prostia lui este convins ca daca scrie in fata DACIA, masina e de tot cacatul. Nemtii fac cozi interminabile sa ne cumpere Loganul MCV… pentru ca “nemtii sunt prosti frate. Au Audi, Mercedes si BMW si fac cozi la Loganul nostru care e de tot cacatul” iar noi ne dam cu parerea peste tot in lume ca Loganul e praf.

Specimenul de mai sus nu este singurul pe care l-am auzit: “aaa, ce de cacat, n-are aer conditionat in varianta de baza !!!”. Pai daca vrei aer conditionat, plateste, cretinule. Sau te-ai obisnuit sa ti se ofere totul gratis? Plus ca mie mi se pare inteligenta miscarea de a nu pune AC in varianta de baza. Nu mai este o noutate pentru nimeni ca Dacia nu se MAI adreseaza doar pietei de automobile autohtone. Strazile din Praga, de exemplu, sunt pline de Loganuri. Avem mai multe variante:

– Sunt cetatean norvegian. Sunt casatorit si am doi copii. Am nevoie de o masina spatioasa… pentru concedii. Nu vrea sa dau pe ea foarte multi bani… nu-s tampit ca romanii sa-mi cumpar o masina pe care nu mi-o permit si care sa-mi manace jumatate din salariul lunar. Dupa cum bine stiti, la mine in tara, pe timp de vara (intr-o zi calduroasa), temperatura ajunge la 25-26 grade asa ca n-am nevoie de o masina cu AC. Pentru ca n-am nevoie si pentru ca nu vreau sa platesc o dotare pe care n-o s-o folosesc niciodata. E dreptul meu, nu ? (Haideti sa includem aici si danezii, si rusii din nord si multe alte natii… care au sezoane calde ceva mai prietenoase decat ale noastre. Credeti-ma, sunt milioane de oameni in categoria asta).

– Sunt roman, locuiesc la tara, intr-o comuna care n-a mai fost asfaltata din 93. Primarul isi face aparitia in fata oamenilor decat cu doua saptamani inainte de alegeri… dupa care dispare ca-n ceata. Mi s-a stricat vechiul ARO cu care puteam iesi de pe ulita… si imi trebuie o masina cu garda la sol suficient de ridicata… si eventual 4X4. Pentru ca-s om de rand si din agricultura nu iese mare lucru… n-am decat vreo 10.000 EUR disponibili. Poate-mi dau rabla veche, poate mai imprumut ceva… si-mi iau un Duster. Nu vreau AC… n-aveam nici la ARO si o consider un moft. Si oricum, n-am bani de dotari suplimentare… (Credeti-ma, in categoria asta sunt sute de mii de romani din toata tara).

– Sunt roman. Locuiesc in Bucurest unde vara temperatura ajunge chiar la 40 grade celsius. Am o functie de conducere la o companie multinationala si n-am avut niciun moment nesiguranta zilei de maine. Vreau sa-mi cumpar o masina spatioasa, care sa faca fata gropilor din Bucuresti si nu numai. Vreau sa pot merge la vanatoare si pescuit si sa nu-mi fie teama ca raman suspendat pe undeva. Am insa o mare problema, in urma unei infectii la urechea stanga, mi s-a interzis sa stau in aer conditionat. E simplu… organismul meu nu-l suporta. Prefer sa ma topesc de caldura decat sa stau in AC. Asadar, vreau ca masina mea sa nu aiba asa ceva… pentru ca e inutil sa-l platesc din moment ce n-o sa-l folosesc niciodata. (Excluzand faza cu “infectia”, sunt convins ca si in aceasta categorie se gasesc foarte multi oameni).

Asadar, ideea de a nu obliga TOTI cumparatorii de Duster sa cumpere masina cu AC mi se pare foarte, foarte buna. Mai ales ca Dusterul se vrea a fi cea mai ieftina varianta de SUV. Si eu cred ca va rupe piata in afara… ne mai vedem p-aici si mai discutam…

Leave a Reply

