h1

Nu doar banca… dar SI banca…

25/02/2010

Un subiect tare sensibil a atins VisUrat in acest articol. In principiu sunt de acord cu 90 % din ce spune el acolo. Si penntru ca mai este o diferenta de 10 procente, trebuie sa mi le justific cumva. As fi putut face asta printr-un simplu comment… insa am prea multe de povestit si in mod cert n-ar citi nimeni un comment de 20 de randuri…

Si pentru ca eu sunt unul dintre romanii care si-au facut cel putin un credit la banca, am sa vorbesc in cunostinta de cauza. Ca sa clarificam totul, am un credit de nevoi personale la RBS (fostul ABN) si leasing la BCR Leasing. Am mai discutat despre BCR Leasing si despre magariile pe care le fac ei impreuna cu colegul de “grup” si anume BCR Asigurari. Drept urmare, aici n-o sa va povestesc decat despre cei de la RBS care m-au tampit de creierii capului. E simplu, mai am de platit inca 5 ani la un credit de nevoi personale, rata fiind relativ mica… aproximativ 60 EUR (nu e rata fixa). Nu-mi amintesc sa va spun exact ce dobanda am avut insa dat fiind faptul ca l-am facut in EUR, la vremea respectiva dobanda era destul de avantajoasa pentru mine. Astfel, cand m-am dus sa platesc prima rata mi s-a spus ca trebuie sa platesc la fiecare rata cate un comision de 5 RON pentru fiecare depunere. Desi suma este infima… in 7 ani platesc 84 de rate… adica 420 RON. Nu sunt bani multi dar p..a mea nu vrea sa-i platesca pentru nimic. Daca m-as duce si as plati rata intr-o agentie Raiffeisen sau BRD as intelege… dar asa? Ma duc direct la ghiseul RBS si mi-i vireaza direct in cont. De ce comision?

Insa faza care m-a enervat foarte tare s-a intamplat saptamana trecuta. Nu stiu din ce motive, cand m-am dus sa-mi platesc rata (fiind variabila), am platit cu 4 EUR mai putin. Da, recunosc, vina mea. Buuuun. Si primesc vinerea trecuta un telefon de la o angajata RBS. Banuiesc ca era d-aia de-i “antrenata” sa recupereze creante si are o voce de zici c-a fost nascuta pentru un astfel de job.

” Buna ziua dle Xulescu, aveti o restanta la creditul de nevoi personale si va rugam s-o achitati pentru ca deja intrati pe penalizari.”

“Doamne fereste  (zic), ce restanta am? De cat?”

“Pai… 4 EUR. Si deja figurati cu 10 zile de intarziere.”

“4 EUR? Pai cat inseamna asta in lei, la cursul zilei?”  (nu ca n-as fi putut banui, dar pentru ca il platesc in lei… trebuia sa stiu exact).

“17 RON”

“Aaaaa, e ok, zic. Data viitoare cand vin sa achit rata, o sa platesc 20 RON in plus… sa fie ok.”

“Nu nu nu, trebuie s-o platiti acum, ca ati intrat deja pe penalizari.”

“Ok zic… o sa trec pe la banca, desi programul nu-mi prea permite. Ca termin fix la 6 cand se inchide si agentia din Unirii”

Evident ca eu, ca om normal la cap, nu m-am dus pana la banca sa platesc 20 de lei… mi se parea bataie de joc. Pe langa faptul ca astia au 2 sedii in tot Bucurestiul, consider ca e o porcarie sa-mi pierd o ora jumate din viata cand pot sa depun data viitoare ceva in plus.

Intr-o dimineata (in concediu fiind) ma trezeste din somn un alt telefon, de la aceeasi persoana, evident.

“Domnule Xulescu, ati reusit sa achitati suma restanta?”

Deja eram plin de spume si am reactionat:

“Doamna, va bateti joc de mine? Ma puneti sa fac un drum la banca pentru 20  de lei? Dupa ce ca aveti 2 sedii in tot Bucurestiu’… M-ati sunat deja a doua oara… cred c-au costat telefoanele mai mult de 4 EUR. Adica va virez lunar aproape 300 RON si acum ma treziti din somn pentru 20 ?”

“Dar stiti, ca restanta e restanta si trebuie s-o achitati urgent…” bla, bla, bla… stiti voi gargara aia aroganta facuta de asta de la banci.

“Bine, asteptati-ma ca vin” zic eu, si inchid telefonul.

In cele din urma, pentru ca se pare ca n-aveam incotro, mi-am calcat pe suflet si m-am dus sa le depun cei 20 de lei. Si asa mi-am pierdut eu cel putin o ora de somn (pentru ca dupa aia n-am mai putut sa adorm), si nervi in trafic si aproximativ o ora din viata… pentru a le vira lor ACUM 20 de lei. Misto.

Deci, sunt de acord ca nu mi-au pus ei pistolul la cap sa-mi fac credit si nici nu m-a obligat cineva. Insa mi se pare de bun simt sa nu fim ridicoli. N-am avut niciodata, dar niciodata restante la ei… nu cred ca eram persoana potrivita cu care sa faca asta. Daca eram pe lista de rau-platnici mai ziceam… dar asa mi-e greu sa inteleg logica.

Leave a Reply

