h1

Marea Britanie, Anglia, Londra

27/01/2010

Din pacate, pana acum n-am avut sansa de a calatori foarte mult. De fapt… n-am calatorit mai deloc. Anul trecut m-am urcat pentru prima data intr-un avion si am parasit (tot in premiera) granitele tarii. Exista locuri in lumea asta pe care chiar imi doresc sa le vizitez… cine n-ar vrea sa vada Piramidele, sa se plimbe pe Shamps Elysee, sa priveasca Parisul din varful turnului Eiffel, sa vada Statuia Libertatii, Coloseumul din Roma, Marele zid Chinezesc sau sa pluteasca pe apele Marii Moarte?

Exista insa un loc pe care-mi doresc sa-l vizitez mai mult decat pe cele de sus la un loc… LONDRA. De fapt, visez sa vizitez intregul Regat Unit al Marii Britanii… Anglia, Scotia, Irlanda de Nord si Tara Galilor. Poate ca sunt lucruri pe care doar eu le vad… dar am senzatia ca fiecare cladire, fiecare monument sunt incarcate de traditie, cultura, istorie. Sunt foarte multe lucruri pe care le apreciez la ei… sunt conservatori, nationalisti si patrioti, deschisi la mine, moderni, cocheti si atributele (pozitive) pot continua. Noi ne vaitam mereu ca suntem prea multi in Bucuresti si vai, “ne calcam pe picioare”. Aveti idee cati locuitori are Londra? Va spun eu, peste 7 milioane. Si astia doar rezidenti. Imaginati-va cati turisti intra in Londra anual… si cati sunt stabiliti acolo doar provizoriu. Asta inseamna civilizatie.

V-ati imaginat vreodata cat de saraca ar fi fost lumea fara Marea Britanie? Cat de saraca ar fi fost poezia fara Shakespeare, cat de saraca ar fi fost literatura fara Charles Dickens sau Conan Arthur Doyle si mai ales, cat de saraca ar fi fost muzica fara The Beatles (sa nu luam fieare membru pe rand), Bee Gees sau U2?

Sau, ce ar fi insemnat fotbalul fara Manchester United, Liverpool, sau Chelsea? Eu nici nu indraznesc sa-mi imaginez… Indraznesc insa sa-mi imaginez ca sunt pe Old Trafford, stadionul e plin, Manchester joaca cu Liverpool si toata lumea canta. Va spun eu, oricat de rupt ai fi de fenomenul fotbal… n-ar avea cum sa nu te impresioneze un asemenea moment…

Sursa foto: Wikipedia

6 comments

  1. Mie Londra nu mi s-a parut cine stie ce. Mult mai mult merita Parisul. Londra este facuta prea la ingramadeala, strazi prea stramte, e spatiu foarte inchis.
    Paris si Amsterdam mi s-au parut de departe cele mai frumoase locuri in care am fost.


  2. never been there!


  3. Vor trece sute de ani si noi nu ii vom ajunge la degetul mic. Nu ne putem compara cu ei in nimic. Sunt civilizati….
    Eu as vrea sa merg anul asta la Paris!!!! Oare am vreo sansa sa ajung acolo de Ziua Indragostitilor?!😉


    • Mony, ia-ti “monic-uk” de urechi si trimite-l sa rezerve bilete :))
      Altfel… mi-e teama ca n-o sa ajungi😀


  4. pardon, am vrut sa spun “monic-ul” :))


  5. EU am stat in UK 8 luni, am locuit la 60 mile N de Londra intr-un oras destul de mare, unde este fabrica de bere Carlsberg.
    As vrea sa te avertizez putin.
    Ca turist, Londra poate fi o adevarata splendoare, insa ca locuitor al Marii Britanii, pot sa spun ca i-am multumit lui Dumnezeu cand mi-a dat mintea sa ma intorc pe plaiurile autohtone.
    Tot ceea ce am invatat noi in generala despre civilizatia din UK este doar un foarte mare mit.
    Britanicii sunt cei mai nespalati, delasatori, falsi, mincinosi si cum mai vrei tu.
    Atat doar vreau sa iti mai spun: imagineaza-ti ce natie de oameni sunt daca la 16 ani au cate 2,3 copii, traiesc in casele primite de la primarie, pe banii primiti pentru copii de la stat, nu muncesc deloc si au ca scop in viata nasterea copiilor pentru un trai lipsit de griji.
    Si cu asta am spus cam tot.
    Ar mai fi muuuuulte de spus (de rau) despre britanici dar nu e nici spatiul si nici momentul potrivit.



Leave a Reply

