h1

horror

26/01/2010

Aseara am fost la film… Case 39 (thriller/horror). Nu stiu daca v-am spus… sunt un mare devorator de filme horror. Mereu mi-au placut. Ce nu pot sa inteleg nici acum este cum de ma lasau ai mei sa ma uit la filme horror la 12, 13 ani si acum cica sunt interzise copiilor sub 15. Si sa fim seriosi, Case 39, Orphan, The Mirrors sunt nimicuri pe langa horror-urile care se faceau atunci… vezi The Exorcist (cel din 1973), Pet Cemetary – ecranizare dupa un roman de Stephen King, Psycho (din 1960), The Shining (din 1980 cu Jack Nicholson) si multe, multe altele. Le devoram, la propriu. Tin minte ca existau centre de inchiriere casete video (tineti minte?)… era o coada de nedescris si stiam pe de rost catalogul cu filme… ce vremuri.

Si cum va ziceam… aveam 12, 13 ani si nu vedeam altceva decat “filme de groaza” cum le ziceam atunci. Si am crescut normal… nu sunt un American Psycho si nici vreun Hannibal Lecter, sadic si cu tiglele cazute de pe casa. Nu inteleg de ce acum, la un film in care doi indragostiti se saruta, trebuie sa vina CNA-ul si sa puna un mare AP in coltul ecranului. De ce trebuie ca acel copil sa creasca incuiat la minte? De ce sa nu vada? De ce sa nu stie si de ce sa creada ca viata este ca in Scufita Rosie unde intotdeauna binele invinge si dragostea dainuie si bla, bla, bla si mai ales, de ce sa nu stie ca e normal ca doi indragostiti sa se sarute. Inevitabil, va prinde un astfel de film cand parintii nu sunt prin zona… va vedea sa zicem cum un el si o ea se saruta… si atunci va crede ca e ceva iesit din comun si anormal… pentru tati zicetu n-ai voie sa vezi asta”. Si stiti si voi, de cand erati mici… exista ceva mai atractiv decat lucrurile interzise? Niciodata!

19 comments

  1. Man, nu am văzut Case 39, dar îmi ştii fobia faţă de filmele americane. Atât te rog să-mi spui: a avut şi scena cu ventilatorul care se învârte lent?


    • nu stiu la ce faza te referi dar eu nu-mi aduc aminte sa fi vazut vreun ventilator p-acolo :))

      Ai observat tu un ventilator care se invarte incet si apare prin toate filmele horror americane ?


  2. Da da da! :)) Eu cand eram mai mica dormeam cu bunica-mea. Patul vechi avea o tablie in care se reflecta foarte clar tot, inclusiv televizorul. Cand bunica-mea se uita la un film si incepea o scena fierbinte ma punea sa ma intorc cu fata la perete. Desigur eu ii spuneam ” cu mare placere” ptr ca stiam ca vad tot in tablie..:)) Deci da, nu exista nimic mai atractiv decat ceea ce e interzis..si nu neaparat cand eram mici. Se aplica si acum..


  3. Mie Case39 nu mi s-a parut horror deloc. Maidegraba un thriller nereusit🙂
    Ai vazut Paranormal Activity?


    • Alina, am vazut Paranormal Activity si m-am plictisit TERIBIL. Ok, sunt de acord, apreciez faptul ca l-au facut cu un buget de 10 000 dolari si au scos inzecit… sau insutit (nu stiu daca e corect :)) ) dar scuza-ma, filmul n-a avut nicio noima. Daca-mi iau o camera video… s-ar putea sa fac un film de 3 ori mai bun cu jumatate din bugetul astuia… pe aceeasi tema…

      sa fim seriosi… s-a cam pierdut notiunea de Horror… si s-a cam amestecat cu thriller-ul…

      Daca tu-mi spui mie ca nu ti-a sarit inima de cel putin 2 ori in timpul filmului “Case 39” eu dau close la blog si ma las de vazut filme🙂 (exagerez)… poate n-a fost genul tau de horror🙂


  4. Sincer, mie imi plac mai mult astea de atmosfera, gen Paranormal Activity sau Blair Wich Project. Imi place ca te lasa sa iti imaginezi, nu iti da mura in gura. Nu mi-a sarit nimic la Case39, in afara de cateva hohote de ras vazand-o pe Renee (despre care pana acum am avut o parere destul de bunicica), cat de exagerat mimeaza frica: daca iti amintesti faza cand fata spargea usa si Rene tremura de frica cu surubelnita in mana🙂
    Si nu inchide blogul, ca imi place😉


    • ti-am zis ca exagerez cand am zis ca-l inchid. Da, imi amintesc faza… bineinteles… doar ca eu am incercat sa intru in pielea personajului… si mi s-a parut destul de scarry. Si atentie, in general nu ma sperii la filme horror… DELOC. Mi se parea terifiant cu pustioaica aia… foarte draguta de altfel, isi schimba comportamentul… … stii tu la ce ma refer🙂

      Da, blair witch project si mie mi-a placut… iar blogul nu-l inchid nici in ruptul capului… ca si mie imi place :))


  5. Era o faza: “You know what’s the problem today? That violence is rated 12+ while love is 18+!”


  6. Ca acum am vazut ce se discuta aici…va recomand Quarantine…e ceva in genul asta, unu de filmeaza cu o camera, dar mi s-a parut foarte tare


  7. Va recomand si eu, unul clasic: The Uninvited


  8. da, le-am vazut pe ambele… si cel de care zice gabi si cel de care zici tu, alina…

    poate ca sunt eu prea pretentios la filme horror… nu stiu… dar niciunul nu m-a impresionat…🙂

    sunt ok sa le vezi… dar parca n-au ceva care sa te faca sa le tii minte. Uite, va recomand eu doua care sigur va vor placea… nu sunt foarte horror dar sunt foarte ok… Rose Red si Storm of the Century, ambele ecranizari dupa stephen king…


  9. Ma, acuma nu stiu, tu zici ca te uitai la horroruri linistit la 12-13 ani…aia era o varsta (nu chiar…hai sa zicem 9-10 ani) la care eu inca eram terorizat de Chucky din Child’s Play (papusa satanista :> ) .
    Si ca tot ai zis de Stephen King…It, iarasi mi-a terorizat copilaria :)) .
    Bine, acum (am 19 ani), ma uit la horroruri linistit, mai mult parca ma amuza fimele horror…apreciez creativitatea de obicei😀. Asta probabil mi se trage de la lucrurile care le-am citit si vazut in ultimii 2 ani in care morbidul deja a ajuns subiect de facut misto.


    • da chiar frate… am uitat de chucky :)) cum am putut sa uit de papusa ucigasa ?!?!?

      ce tembel sunt… am vazut de cel putin 10 ori prima parte…
      uite, ala un horror bun !


  10. Noa, e clar ca nu avem aceleasi gusturi, ca mie nu mi-a placut Chucky deloc :))))


  11. eu nu prea sunt cu horrror , nu pentru ca mi-e frica … pur si simplu nu prea imi plac.
    Ai vazut i am a legend? filmul lui will smith. E vechi , dar dupa parerea mea e genial. Are putin horror , putina actiune si putin umor. E filmul meu preferat … ti-l recomand:)


    • daaa, normal c-am vazut i’m legend… ba chiar de mai multe ori.

      Mi-a placut… are faze geniale… da… insa nu se poate include la horror… cel putin mie nu mi s-a parut…


  12. Hey!
    Va recomand A tale of two sisters sau The Host, filme coreene care sunt foarte diferite de americanismele astea si au o poveste people-oriented, but still very scary !:P


  13. Si eu devorez filmele horror.😀
    Case 39 o sa il vizionez in curand ca prea il lauda toata lumea, la fel si paranormal activity.
    Quarantine am auzit ca e scary rau, dupa acest film prietena mea nu s-a mai uitat la vreun horror in veci amin.
    The uninvited l-am vazut ieri si nu mi s-a parut nimic interesant la el, boring…
    In schimb the orphan e bun si ce m-au speriat pe mine tare de tot au fost The ring 1 si 2.
    Sa mai zic de seria saw ca e expirata si ca pana pe la al patrulea film le-am vazut pe toate?
    The missed call mi-a placut iar mult de tot si imi luasem si mel pe tel, era creepy cand imi suna tel asa😀


  14. Si eu vreau sa imi cumpar o casa si acum ma documentez peste tot despre preturi.



Leave a Reply

