h1

cu si despre sinistrati…

25/01/2010

Niciodata nu mi-a placut sa mi se spuna ca sunt “blogger”. Nu stiu de ce dar urasc termenul asta. Cand aud cuvantul “blogger” imi imaginez unu’ mic, cu ochelari, slabanog si cu ochii rosii care sta toata ziua si rasfoieste blogosfera… pe cand eu nu sunt asa. Am un job, am o viata etc. Poate c-am inteles eu gresit termenul dar ma rog, nu despre asta voiam sa vorbesc.

Si totusi, rasfoind blogurile pe care le vizitez aproape zilnic, am gasit pe blogul lui VisUrat un articol care mi-a placut foarte tare. Mi-a adus aminte de o controversa pe care am avut-o cu un bun prieten (si coleg de serviciu totodata). Anul trecut, prin iulie daca nu m-a lasat memoria de tot, eram in Praga (in interes de serviciu). In Cehia, potopul lui Noe… ploua de 2 saptamni continuu si nu dadea semne ca s-ar opri curand. Multe localitati din jurul capitalei erau inundate, zeci de case luate de ape, sute de oameni ramasi fara locuinte. Toate posturile de televiziune de la ei vuiau non stop pe acest subiect. Sincer, pe mine ma durea mai tare ca eram pentru prima oara in viata mea in Praga (o minunatie de oras) si din cauza ploii nu puteam vizita mai nimic.

Asa, si cum ne petreceam mai mult timp in camera de hotel, colegul asta al meu a observat el ca oamenii cu casele luate de apa nu se comportau ca romanii. Nu m-asteptam sa inteleaga el ceha… dar se uita la expresia fetei si vai, niciunul nu plangea cum plang romanii nostri. Si de aici a tras concluzia ca noi, romanii, suntem foarte vaicareti… ca nu stim decat sa ne plangem si sa ne victimizam. Evident c-am inceput disputa:

Eu: “Bai, nu ai dreptate… p-astia ii doare-n cur… vine statul si ii despagubeste… eventual le reconstruieste casele. Sau mai bine, oamenii au avut o situatie buna si si-au facut rezerve sau asigurari de bunuri si urmeaza sa fie despagubiti de firma de asigurari, nu-i normal sa nu fie atat de panicati?. La noi, tanti Floarea din coltu’ satului a muncit o viata sa-si faca o casa de chirpici… si acum i-a zburat-o apa… nu e normal sa se dea de ceasul mortii? Mai ales ca si pe stat il doare-n cur de ea…”.

El: “Da de ce ar trebui sa-l despagubeasca statul? El nu se gandea ca e in pericol? Putea sa-si faca o asigurare. Singura lor reactie este sa ceara ajutoare si sa planga la televizor.  Mie nu mi-e mila de ei deloc… ei au ales sa traiasca asa…”

Eu: “Ba, tu te auzi ce zici? Tu crezi ca omul ala daca avea o situatie materiala cat de cat acceptabila nu-si facea o casa calumea? Sau daca avea niste bani pusi de-o parte… se gandea ca n-are unde sa doarma la noapte? Oamenii aia au muncit o viata pentru o casa de cacat… si toata averea lor consta in 10 gaini si 2 porci… pe care, sa nu-i vada innecati si umflati de apa, a preferat sa le dea drumu’ pe camp. Daca tu te gandesti ca aia isi merita soarta, esti nesimtit”.

Evident ca s-a suparat ca l-am facut nesimtit… dar asta este deja o alta poveste.

Ce voiam sa spun este ca VisUrat a pus problema foarte bine… si are o parere pertinenta. Oamenii aia, au ajutat vreodata pe cineva in viata lor… incat acum sa solicite ajutorul celorlalti? Eu cred ca nu… asta este partea cea mai proasta…

3 comments

  1. Fiecare are dreptate in felul sau chiar daca tind sa fiu mai mult de acord cu tine.. nu poti sa compari Romania cu Cehia.[ sau poti? anyway..] . Adevarul e ca intradevar baba de care zici tu, s-a chinuit o viata intreaga sa-si construiasca o casa iar acum daca ar vrea sa si-o asigure, i-ar mai lua inca o viata..

    Si nu chiar toti oamenii merg pe principiul ” Pe mine nu m-a ajutat nimeni, eu de ce sa ajut?” . Exista tipul ala de oameni care ajuta fara sa fi primit ceva moca in viata lor..[ gen tata :)) ]. Bine, acum..nu sariti toti pe tata :)).


  2. Interesanta ideea. Probabil ca nu au facut-o in cazul unei catastrofe. Dar cred ca fiecare a facut candva un gest intru ajutorarea cuiva. E aberant sa crezi ca nu sunt oameni buni ce merita salvati. Faza cu Haiti, este, cred eu, locatia.


  3. Social comments and analytics for this post…

    This post was mentioned on WordPress by ailama: Interesanta ideea. Probabil ca nu au facut-o in cazul unei catastrofe. Dar cred ca fiecare a facut candva un gest intru ajutorarea cuiva. E aberant sa crezi ca nu sunt oameni buni ce merita salvati. Faza …



Leave a Reply

