h1

iMax – un mare fîsss

21/01/2010

Suntem in mod cert un popor de snobi. Ca e vorba de imbracaminte, freze si tunsori la moda, gesturi, cluburi sau cinematografe, romanul se duce tot timpul exact acolo unde este coada mai mare… doar pe motiv ca “e la moda coaie“. Aseara am avut curiozitatea sa ma duc la iMax. Toata lumea a auzit de iMax… ca doar traiti p-aici, printre noi… nu? Stiti, cinematograful ala unicat in Romania… amplasat intr-un Mall cat toate zilele care mai tot timpul e pustiu si care mai este amplasat si intr-un cartier foarte bine cotat – Cotroceni.

M-am dus de curiozitatea. Auzisem: “fraaate, iMax… e o nebunie… o senzatie speciala… filmul este procesat intr-un anume fel… se vede senzational, se aude la fel”. Fix pula. E un 3D normal, fara niciun fel de imbunatatire fata de ce poti vedea la Mall Vitan sau la Liberty Mall. Singura diferenta este data de marimea si forma ecranului de proiectie… care este de vreo 2 ori mai mare decat la un cinema obisnuit si cu o forma putin concava… care-ti da senzatia uneori ca esti in mijlocul actiunii. Avem plusuri si minusuri cum ar fi:

Plusuri:

– Scaunele sunt mult mai comode decat in orice alt cinematograf in care am fost pana acum. Cu spatarul inalt, foarte moi si confortabile.

– Distanta pana la scaunul din fata ta este suficient de mare. Nu prea poti avea surpriza ca cel din spate sa se tot impinga cu genunchii in scaunul tau…

– Ecranul este suficient de mare incat sa-ti acopere fix toata raza vizuala. Nu vezi nimic pe langa imaginea proiectata… adica mai tot timpul poti fi conectat 100 % la actiunea filmului… ceea ce e chiar misto.

– Ochelarii sunt ceva mai comozi decat la alte cinematografe… chiar nu sunt incomozi…

Minusuri:

Cel mai mare minus – subtitrarea !!! Dumnezeule, a fost ingrozitoare. N-a fost procesata in niciun fel. Daca-ti dadeai ochelarii jos vedeai perfect subtitrarea. Ceea ce inseamna ca daca-ti puneai ochelarii nu intelegeai mai nimic din ea. Adica daca se intampla ceva in plan apropiat si aparea subtitrarea… te termina. Tu-i vezi p-aia langa tine… mai mai ca-ti vine sa-i atingi si  deodata apare subtitrarea in ceata… pentru care trebuie sa focalizezi la nivelul panzei de proiectie… ORIBIL !!! Dac-ar fi fost dupa mine as fi preferat fara.

– Desi sunt foarte confortabile, scaunele nu au suport de pahare. Ceea ce e nasol… nasol de tot. Sa te duci la film si sa stai cu paharul de suc intre picioare e destul de incomod. Daca mai mananci si un popcorn ai pus-o… mai ai nevoie de cel putin o mana in plus…

– Din cauza motivului de mai sus, pe jos este vesnic lipicios. Adica marea mojoritate dau cu suc pe jos… ceea ce am facut si eu… evident. Mi-am pus sticla de suc sub scaun, din greseala am lovit-o… s-a agitat foarte tare si cand am desfacut-o m-am trezit ca stropesc in stanga si-n dreapta. Am stat 2 ore jumate lipit cu pantofii de podea iar costumul meu a mers direct la curatat (poate sunt mana in mana cu aia de la curatatorie)🙂

– Sala este foarte mare… ceea ce in Romania e nasol pentru ca din ce e mai multa lume intr-o sala, sansele sa dai de prosti cresc simtitor. Stiti ce fac prostii cand sunt multi, nu? Da, galagie… Si unde sa fie mai multi prosti decat intr-o sala de cinema ? Am avut niste cretini in dreapta mea pe care era sa-i pocnesc la un moment dat. Noroc ca sunt un tip calm… si daca ma enervez… in cele mai multe cazuri imi pot stapani nervii…

N-au garderoba !!! Frate, pentru un cinematograf care se respecta… ar trebui o garderoba. Bine, nu cred ca in Romania exista inca asa ceva… dar daca tot va dati in barci ca sunteti tari cu iMax-ul vostru… Imaginati-va ca in conditiile pe care le-am descris la punctele de mai sus, trebuie sa-ti tii si hainele pe scaunul ala care desi e comod… nu e suficient de lat.

—-

Si ca sa tragem o concluzie… nu cred ca avantajele sunt atat de numeroase si importante incat sa te faca sa te duci foarte des acolo. Recunosc, eram curios si nu-mi pare rau ca m-am dus… dar a doua oara o sa stau serios pe ganduri…

Voi ati fost? Cum v-a placut ?

6 comments

  1. N-am văzut niciodată un film 3D … însă cred că pentru Avatar aş face cea mai mare excepţie🙂


    • Eu iti recomand sa faci… Avatar chiar merita… e un film bun… chiar foarte bun…


      • Aş putea spune chiar filmul meu favorit (mă refer la cele dintr-o bucată). Cred că am să dau o năvală în Buca(le) să-l văd.

        Barem nu mai spun ce am păţit când l-am văzut în varianta CAM … mi-a plăcut şi atunci. În 2h 30 min nu am fumat decât 3 ţigări şi am băut decât 3 guri de Nestea😀


  2. Eu stiam ca filmul trebuie sa impresioneze si nu cinematograful unde il vezi….
    In rest aceeasi parere ca si tine legat de Imax! Un fas!


  3. In Galati nu avem nici un astfel de cinematograf iar cand am fost in alte orase unde m-as fi putut duce sa vad si eu un film 3D(macar de curiozitate) am preferat sa umblu de zuza prin mall sa ma uit dupa haine sau orice altceva decat sa ma duc si eu la un film.
    RUSINE SA IMI FIE😛


  4. Somerio, ai rămas restant la calificative. Nu se mai zice că e o nebunie, o senzaţie specială. Nu se mai zice nici măcar cul. Pe toţi îi aud zicând că e “super O.K.” Ce înseamnă asta, nu mai ştiu…



Leave a Reply

