h1

Despre responsabilitate

15/01/2010

Eu, personal, apreciez foarte tare persoanele care atunci cand “o dau de gard” au puterea sa ridice mana, sa recunoasca ca au gresit si sa-si ceara iertare. Ii urasc pe cei care incearca sa gaseasca circumstante atenuante in situatii evidente, pe cei care refuza sa recunoasca atunci cand gresesc si mai rau, pe cei care incearca sa arunce vina in gradina altcuiva. De cele mai multe ori, faptul ca cineva isi cere scuze dupa ce a comis o fapta impardonabila nu repara absolut nimic din stricaciunile pe care le-a provocat… insa asa cum zice si proverbul: “fapta recunoscuta este pe jumatate iertata”.

Ce-i drept, nu am cum sa apreciez persoanele care au facut un obicei din a o “da de gard” in mod repetat iar cand o astfel de persoana incepe sa faca febra la ambele maini de la cat le-a ridicat recunoscand ca a gresit… inseamna ca ceva este in neregula…

Cu riscul de a o da din nou in filozofie: omul este supus greselii. Cand spui om spui “imperfectiune”. Nu exista omul perfect… si asta este o afirmatie pe care n-o poate contrazice nimeni in niciun fel. Pe sistemul: “singura certitudine din acest univers este incertitudinea”. Ok, sa revenim la ideea de start, este normal sa gresim. Prin definitie omul este rau si inclinat sa faca lucruri rele… nu stiu de ce dar probabil ca asa am fost construiti. Va aduceti aminte cand eram mici si ne construiam cazemate din zapada? Cred ca ne distram mai tare cand le daramam decat atunci cand le ridicam.

Si sa concluzionez, spuneam despre cat de mult ii apreciez pe cei care recunosc c-au gresit in diferite momente. Nu e cazul sa fac pe lupul moralist… dar este mare lucru sa te poti ridica, sa recunosti ca ai gresit… sa iti asumi greselile si sa suporti consecintele. Pentru ca intotdeauna cand facem greseli, exista consecinte. Insa, CEL MAI IMPORTANT lucru este sa invatam din acele greseli si sa nu le mai repetam…

Si o melodie care-mi place foarte tare, pe care o ascult de foarte mult timp si de care probabil ca n-o sa ma satur nicidoata. Versurile sunt superbe, linia melodica este superba… si videoclipul este interesant🙂

PS: invata sa folosesti mai des cuvinte ca “iarta-ma”, “imi pare rau”, “multumesc”…

5 comments

  1. Cel mai rau e cand omul nu isi da seama ca “o da de gard”.

    Si acum depinde cat timp gresesti.
    Sa spunem la intamplare…9 ani. Chiar nu mai conteaza de cate ori iti ceri scuze si ce faci sa repari gresala (trust me)


  2. Faci referire la vreun caz concret?
    Sunt multe persoane care atunci cand e vorba sa raspunda pentru greselile facute arunca motanul in gradina altuia!? Am si eu colegi de genul asta…


    • da mony, fac referire la un caz concret… evident. Nu o data mi s-a intamplat sa am de a face cu cineva care refuza sa recunoasca c-a tuflit-o…

      mai mult, mi s-a intamplat si mie sa gresesc… normal. Nu pot sa zic ca mi se intampla des dar acum chiar am dato-n bara destul de urat. Mereu am avut insa puterea s-o recunosc si sa-mi asum responsabilitatea. Mai mult, astept sa suport si consecintele… numai sa treaca o data🙂


      • dat-o-n*


  3. […] Nu primesti o masina, sau un elicopter, primesti lucruri obisnuite si punct. Recent am citit aici treaba asta cu responsabilitatea si sa-ti recunosti greseala si mi-am adus aminte ca familia mea […]



Leave a Reply

