h1

Filme bune, actori slabi si… top 10 actori

11/12/2009

Stiu, prin acest comentariu o sa-mi pun in cap cel putin un prieten (mai exact, o prietena), care va sari, in mod cert, la gatul meu, cu intentia de a ma spanzura🙂

Ca un mare consumator de filme ce ma aflu, pot sa-mi dau cu parerea despre ce inseamna un actor bun. Din punctul meu de vedere, un actor cu adevarat bun, este cel care poate juca intr-o comedie, intr-o actiune, intr-o drama, thriller si nu in ultimul rand, intr-o piesa de teatru. Mai exact, se numeste actor bun acel actor pe care-l vezi simuland toate starile posibile: tristete, veselie, teama, teroare, isterie etc. Va dau un exemplu foarte apropiat de noi: Marcel Iures. Este unul dintre actorii buni, conform criteriilor mele.

Sa va dau exemplu de un actor pe care eu il consider foarte slab? Hugh Grant. Eu n-am inteles niciodata si nici n-am sa-nteleg, de ce Hugh Grant este atat de celebru. Pentru ce? Pentru filmele “romance” in care joaca ? Este cumva celebru pentru accentul lui (ce-i drept, interesant)? Daca nu, de ce merita el ca eu sa-i stiu numele si sa-l recunosc daca-l vad intr-un film? Cred ca daca l-as vedea pe actorasul asta intr-un film de actiune/istoric/thriller/crima, m-as tavali de ras… pentru ca fata lui nu-ti inspira altceva decat “comedie proasta” sau ma rog… “romance siropos”. Ar mai fi poate un motiv pentru care e celebru… cica arata bine. Asta n-o spun eu… ci am auzit-o la diverse persoane… ca cica ar fi un “tip bine”. Mie mi se pare oribil… sincer.

Uite, ca sa calmez cumva acea persoana de care vorbeam in primul paragraf, va dau un exemplu de actor care-mi place (si care-i place si ei)… este vorba despre Gerard Butler. Pentru cei care nu-l stiu dupa nume, este actorul din 300 (Leonidas). L-am vazut pe om si in alte ipostaze, l-am vazut in PS: I love you (daca nu l-ati vazut, va recomand), l-am vazut in Fantoma de la opera sau in Tomb Rider (care desi a fost un film slab, el n-a fost tocmai rau)… deci, am argumente sa afirm ca este un actor bun (macar mediu).

Un alt exemplu de actor pe care l-am vazut in multe filme (ipostaze) si care este impecabil: Keanu Reeves. Matrix, Constantine, Sweet November, The Lake House.

Si ca tot am facut candva un top al celor mai bune filme (din punctul meu de vedere), voi face si un top al celor mai buni actori in viata (la fel, din perceptia mea).

1. Al Pacino

2. Robert de Niro

3. Russel Crowe

4. Tom Hanks

5. Christian Bale

6. Anthony Hopkins

7. Will Smith

8. Brad Pitt

9. Orlando Bloom

10. Leonardo di Caprio (si l-am pus pe ultimul loc in topul meu pentru ca mi se pare foarte nesuferit… dar un actor foarte bun).

Daca n-as fi spus “actori in viata”, l-as fi inclus in acest top (poate chiar in primii 5) si pe Heath Ledger, care cu roul din The Dark Knight m-a cucerit iremediabil… a fost genial.

Pareri ?

9 comments

  1. De-acord cu tine. Gerard Butler imi place si mie foarte mult, joaca extraordinar de bine. Am vazut 300, mi-a placut cum a jucat, l-am vazut si in The Ugly Truth, superb a jucat si acolo.
    La fel si Heath Ledger, pacat ca a murit, a jucat fenomenal in The Dark Knight. El a facut tot filmul.


  2. Gabi, desi intr-adevar, jockerul a facut cam tot filmul the dark knight, au mai fost acolo cativa actori fara de care jockerul nu cred ca era atat de interesant: michael cain, christian bale, morgan freeman si eric roberts (desi apare putin)…

    El a fost cel mai bun, clar… dar nici astia de sus nu-s de neglijat🙂

    Eu sunt fan Christian Bale… in Masinistul a fost bestial… a slabit mai bine de 30 kg pentru acel film… macar pentru asta merita vazut filmul🙂


  3. Pai si Jack!??! Nicholson mah ……. ala nu intra aci?!?!? Da’ Cage!?!? Nici asta ?!?!?? Willis ……….. Washington ……. Mel Gibson (hai spune ca nu a facut un rol bestial in Braveheart) ……. deci nici astia nu-ti plac mah? Esti naspa !!!😛


    • pai stai putin, am zis top10, nu top 20. Daca era top 20, ar fi fost multi pe lista… bruce willis, eduard norton, jack nicholson, chiar si nicolas cage si crede-ma ca mai sunt… nu-mi vin acum

      eu am zis care mi se par mie cei mai buni… si n-am avut decat 10 locuri🙂


  4. eu cred ca un top ten poate fii facut de genul actor -film …. nu poti spune ca morgan freeman e mai slab decat michael caine sau ..stiu eu …orlando bloom nici nu stiu cu cine sa-l compar … si daca ma iau dupa modul tau de a critica un actor as spune ca jude law e muuult mai bun ca orlando bloom … ,un top 10 ar fii mult mai concludent cu filmele in care au jucat .. pentru ca in final un film pate fii mai slab sau mai bun si oricat de bun ar fii actorul tot il trage in jos cate 2-3 filme de actor…. eu as pune pe cate blanchett in lista aia si iar l-as omite p orlando bloom si incep eu .. cate blanchett : the curious case of benjamin button/ lord of the rings/notes on a scandal/elizabeth the golden age/

    jude law; cold mountain/ sleuth/enemy at the gates/

    orlando bloom e f bun dar mai are d jucat parerea mea.


  5. tot ce ai enumerat tu in lista aia sunt nume grele mai putin/ christian bale/orlando bloom/ si chiar si will smith…..adica de ce nu tom cruise/johny depp/hugh jackman…. lista poate continua la nesfarsit pt a decide inntre cei 3 actori ..


    • Man, repet, este doar o parere personala acest top. Pe mine Orlando Bloom m-a impresionat foarte tare in Kingdom of Heaven… mi s-a parut genial rolul. Mi-a placut si elizabeth town si evident, stapanul inelelor.

      Sunt multi actori care meritau sa fie acolo… insa Christian Bale si Leonardo di Caprio imi plac mult prea tare.

      De la the dark knight, the machinist, prestige, catch me if you can, departed, blood diamond m-am indragostit de cei doi…

      tom cruise nu-mi place… iar hugh jackman este, intr-adevar un mare actor… iar de jhonny depp vreau sa-ti spun c-am uitat complet… desi, la fel de tare ca cei 2 de mai sus, imi place la nebunie… a facut din jac sparrow un super caracter🙂
      la fel, un foarte bun actor este si eduard norton… cum ziceam in commentul de mai sus.
      si mai sunt multi, multi altii


  6. ceva mult mai interesant decat un top 10 care intotdeuna va fii diferit de alt top 10 fcut de altcineva si tot asa …mai bine incercati sa cuplati 2-3-4 actori la acelasi nivel sau 2-3 actori total diferiti in interpretare … normal cu dovada ..adica rol film … acum vedeti voi .. nimeni nu l contesta pe robrt de niro … dar in afara de the godfather/ the deer hunter/ ce filme bune a mai facut? serios … adica doar pt ca are un nume sonor si-l stietoata lumea … intotdeauna am pus flmul pe primul locsi nu actorul…. mie imi place la nebunie perfume the story of a murderer dar l-am vazut de mai bine de10 ori dar nici acum nu stiu numele actorilor si stiti de ce? 1; nu sunt sigur ca i voi revede int un filmbun prea curand,,2- astept sa joace in mai multe filme la fel de bune ca sa -mi doresc sa le stiu numele
    ps: scuze de greseli/ liere lipsa dar sriu f repde de la un laptop si se pare ca a ramas in urma;))


  7. […] vremuri « Scuzele unui corporatist Un film bun 09/04/2010 La un moment dat vorbeam despre ce inseamna pentru mine un actor bun. Si spuneam la vremea respectiva ca din punctul meu de […]



Leave a Reply

