h1

Eu, Mihai Patrascu, domn al Tarii Romanesti […]

03/12/2009

A trecut 1 decembrie… intentionat am lasat sa treaca aceasta zi fara a vorbi despre ea aici, pe blog. Am stat si am urmarit reactiile celor din jurul meu, a prietenilor si a oamenilor pe care ii intalnesc zi de zi pe strada. N-am vazut nici urma de patriotism la persoanele sub 30 de ani… dar nici urma.

Ma intristez cand ma gandesc cati oameni si-au dat viata pentru aceasta tara… cati oameni au preferat sa moara decat sa vada incalcate granitile tarii… si pe noi ne doare efectiv in cur… si ne gandim foarte serios sa parasim tara. Si nu ma puteti acuza de subiectivism atata timp cat si eu fac parte din aceasta categorie pe care acum o blamez. Ne-am pierdut spiritul romanesc, ne-am pierdut patriotismul si dragostea fata de culorile drapelului nostru. Stiu, multi veti spune ca sunt nebun, ca sunt vadimist sau peremist dar asta am constatat si nu cred ca ma poate contrazice cineva. 

Pe 1 decembrie mi-am strans colegii (si fostii colegi) de la birou si am mers la ultimul gratar in aer liber pe anul asta. Imi downloadasem cu o seara inainte cantece patriotice. Asta, asta si asta. Ce credeti? Au inceput oamenii sa urle la mine: “ba, opreste-n p..a mea porcaria aia, i-auzi aici, jaga jaga !”. Era exact reactia la care ma asteptam… si care mi-a confirmat banuielile. S-a dus in p..a (pana) mea cu patriotismul nostru. In grupul nostru era si un tip din Republica Moldova. Era singurul om d-acolo care mi-a zis la un moment dat: “pune si tu ceva romanesc”. A fost singurul om caruia i-a facut placere sa asculte aceste cantece patriotice ROMANESTI. Ba mai mult, mi-a spus cat de fericit este ca si-a obtinut cetatenie romana, cat de fericit este ca este roman. Mi-a spus ca bunica lui era romanca. Va dati seama? Asta-l lega pe el de Romania… bunica. Teoretic, el era doar 25% roman… si totusi afirma cu entuziasm: “mi-am obtinut cetatenia, sunt roman”. La fel, am mai dat peste un roman adevarat. La prima vedere n-ai crede ca e roman… dar credeti-ma, e mai roman decat 90 % dintre noi, cei care parem cu adevarat d-aici. E, oamenii astia sunt exemple de urmat.

La fel, am vazut fotbalisti straini de la Rapid si CFR cum s-au pozat cu tricolorul nostru si au afirmat ca: “e si unirea noastra”.

Imi amintesc de cand eram mic… ma uitam la acel film celebru “Mihai Viteazul”, cu Amza Pelea in rol principal, in regia lui Sergiu Nicolaescu, evident. Emotionant, asta este termenul potrivit. Cand vezi cati oameni s-au sacrificat pentru ca NOI sa fim acum pe aceste meleaguri. Tara asta are nevoie de oameni care s-o respecte… daca noi intre noi nu ne respectam, de ce avem pretentii la italieni, spanioli, nemti sau unguri?

Semnat, The Patriot !🙂

PS: Titlul postului este luat dintr-o cuvantare (speech) tinuta de Mihai Viteazul (Amza Pelea) in filmul pomenit mai sus. Daca nu l-ati vazut, vi-l recomand.

2 comments

  1. La Romani problema e ca nu au nimic cu care sa se mandreasca, si ma refer la ceva recent. E o diferenta intre ce am fost si ce suntem acum.
    Cu trecutul nostru putem sa ne mandrim. Dar cu prezentul, n-avem cum. Ceilalti ne privesc in conformitate cu ce suntem, nu cu ce am fost.
    In perioada de pana la…1930 sa zicem, pai atunci eram ceva ca tara. Aveam cu ce sa ne mandrim, ne conduceau oameni care nu erau complet inapti si carora le pasa de tara asta, nu de averile lor.
    Noi probabil ca om fi o tara de patrioti, dar suntem condusi de niste imbecili indiferenti si asta compenseaza.


    • gabi, eu cred ca avem cu ce sa ne mandrim… nu ca pe vremuri, dar avem… il avem pe Bute, campion mondial la categoria super-mijlocie, il avem pe Cristi Chivu, care este un caracter adevarat… se vede in viata lui personala, nu apare in tabloide, scandaluri etc. Il avem pe Lucescu, detinator al cupei UEFA, il avem pe Marcel Iures (nu mai e nevoie de detalii), avem in tara asta niste locuri cum nu mai gasesti nicaieri in europa… vezi Cheile Bicazului sau Transfagarasanul… iti spune ceva: “this is the best road in the wooooorld !!!”… avem multe… doar ca nu stim sa le apreciem…

      Ai idee cati olimpici la matematica sau informatica exista in tara asta? Cate premii internationale au primit tinerii nostri matematicieni in afara ? nici eu nu stiu… pentru ca sunt foarte multe…

      avem talente… suntem un popor inzestrat… dar al naibii de pervers !



Leave a Reply

