h1

Si Dumnezeu a zis: "Sa fie lumina !"

15/10/2009

De foarte multa vreme am in minte un subiect despre care chiar merita sa scriu — credinta in Dumnezeu. Acum, sa nu fiu ipocrit, am crescut intr-o familie de oameni credinciosi. Bunica (sa-i fie tarana usoara) ma ducea in fiecare duminica la biserica, imi dadea sa mananc “de post” miercurea si vinerea etc. Drept urmare, frate-miu a ajuns preot iar ai mei insistau sa intru si eu la teologie… m-am opus (si bine am facut).

Evident, pana sa ma fac mare, imi imaginam un batranel cu barba care de acolo de sus ne vede pe toi si ne da “dupa fapta si rasplata”. Era frumos. Am crescut cu frica de Dumnezeu (unicul Dumnezeu) si cu gandul ca daca-i fur masinuta pustiului cu care ma jucam in nisip, Doamne Doamne ma vede si ma pedepseste… si nu, nu voiam asta… pentru ca mi-era frica. Daca Doamne Doamne a avut puterea de a “zamisli” aceasta lume, cat e ea de mare… trebuie sa fie foarte puternic… deci nu trebuia sa ma pun cu El.

Intre timp m-am facut mare… am experimentat, am trecut prin momente neplacute, unele chiar nedrepte. Am vazut cum se nasc copii cu malformatii, nevoiti sa traiasca toata viata cu handicap. Am vazut oameni care in intreaga lor viata n-au facut rau unei muste si care au sfarsit in situatii si chinuri de nedescris. Si atunci m-am gandit… acesta este Dumnezeul bun, de care imi vorbea bunica mea? Chiar este uneori nedrept sau mi se pare mie? Am avut preotul mereu langa mine, am intrebat de multe ori: “Copilul ala are vreun pacat? Merita el o asemenea pedeapsa?”. Raspunsul a fost mereu unul singur: “S-a nascut cu pacatul originar… acela comis de Adam si Eva pe vremea cand traiau in gradina Eden si au mancat din pomul ala minunat”. P-asta n-am putut s-o inteleg. Sa presupunem ca povestea cu Adam si Eva este adevarata. Ei au fost pedepsiti… nu ? Daca au fost ei pedepsiti… nu s-a sters pacatul? Daca fur si fac puscarie… e normal ca dupa eliberare sa mai fiu pedepsit de cateva ori pentru acelasi furt ?

Ca orice om normal, au fost momente cand m-am gandit ca toata Biblia este o poveste inventata, ca Iisus a fost un simplu profet iar toate minunile si peripetiile Lui au fost inventate. Au fost momente cand am luat in calcul si varianta in care, dupa rastignirea si moartea Mantuitorului, cei 12 apostoli (ramasi intre timp 11), au furat corpul neinsufletit si au dat sfoara-n tara ca Iisus s-a ridicat din morti. Am invatat la istorie cate crime s-au comis in numele credintei, cate vieti au fost curmate, cat sange s-a varsat. Oare asta a fost voia lui Dumnezeu? Ca cel care nu cred in El (in speta, paganii), sa fie ucisi cu sange rece ? Nu cred. Stiti foarte bine cati fanatici a creat Biserica… inca exista, ii vedem printre noi, traim alaturi de unii dintre ei. Acestia sunt oamenii care se gandesc ca imediat dupa moarte se aseaza la masa cu Atotputernicul si toate faptele lui, bune si rele sunt puse intr-o balanta… fara ca el sa mai poata schimba ceva. Si atunci, daca balanta da cu minus… a pus-o nasol de tot, pentru tot restul vesniciei… o sa il intepe dracii cu furca-n cur si o sa i se scurga smoala topita peste ranile provocate de sulite. Iar daca da cu plus… bafta lui, o sa stea o vesnicie “in loc insorit, in loc cu verdeata, de unde a disparut  toata intristarea”. Va dati seama? Ati putea sa rezistati o vesnicie intr-un loc… oricat de frumos ar fi el ? Ma rog… poate ca sunt eu redus mintal…

Punand in balanta bunele si relele pe care le-a produs crestinismul in decursul existentei lui, am ajuns la o singura concluzie. Chiar si in materie de credinta, ce-i mult strica.

Si acum sa va spun cine cred eu ca este Dumnezeu, la ce cred eu ca ajuta credinta bine perceputa. Recunosc ca n-am mai vorbit cu nimeni niciodata despre asta… este pentru prima oara cand o spun “cu voce tare”🙂

Cred ca de fapt Dumnezeu este propria noastra constiinta. Cred ca acea “judecata de apoi” este de fapt procesul propriei noastre constiinte. O constiinta pe care orice om o are, indiferent ca este sau nu constient de asta. Cred ca de fapt, iadul si raiul sunt doar stari de spirit dobandite in urma acestei judecati de care vorbeam putin mai sus. Sunt  doar stari de bine sau de rau, de fericire sau intristare. Hai c-am dat-o-n filozofie d-aia grava🙂 si era departe de mine acest gand. Chiar am luat in serios subiectul si m-am aprins redactand🙂

Chiar, daca ai avut rabdare sa citesti acest post pana aici, lasa-mi si tu parerea ta… sunt curios ce cred oamenii normali din ziua de azi despre credinta… despre existenta lui Dumnezeu etc.

Cred ca pe langa cancanuri, click-uri, simone senzuale, nikite si elodii, acesta chiar este un subiect care merita dezbatut… pe larg🙂

PS: desi ma pot numi un om “cu frica de Dumnezeu” dar totusi cu indoielile expuse mai sus, sunt fericit ca am primit o asemenea educatie. Cred ca m-a ajutat sa fac diferenta intre bine si rau, am crescut cu intentia de a face lucruri bune… pentru ca asa vrea Domnu’. Deci, sunt PENTRU religie in scoli. Vreau ca progeniturile noastre sa primeasca educatia pe care am primit-o eu (chiar daca bazata pe ceva fals sau inventat… nu-mi pasa). Credinta poate naste monstrii… sunt de acord… dar in cele mai multe cazuri, creaza oameni cu bun simt, responsabilitate si intentii bune…

PPS: astept pareri, sugestii, flegme si injuraturi…

9 comments

  1. La fel ca tine, si eu mi-l imaginez pe Dumnezeu ca pe propria constiinta. Nu cred in Dumnezeul propus de crestinism, insa cred in ceva mai presus de noi, si aceea e constiinta.
    Ce ma face totusi sa urasc crestinismul e ipocrizia si minciuna. Daca tot crestinismul propavaduieste dragostea universala, de ce au existat cruciadele? De ce crestinismul este religia care a omorat cei mai multi oameni?
    Si s-o dam in extreme, referitor la minciuna, ma refer la satanism. Toata lumea cand aude de religia asta (defapt e o ideologie, dar enoriasilor nu li se spune asta), se panicheaza, le e frica, vai, Satan, creatura aia care vrea sa distruga si in care cred nebunii aia. Total gresit. Satanismul presupune sa te pui pe tine mai presus decat oricine si sa te distrezi pe parcursul vietii cat mai mult, ei necrezand in viata de apoi. Si porcaria ca “satanistii se roaga la diavol si la deomni”, e alta porcarie, pentru ei, Satan nu este cum e Dumnezeu pentru crestini, este doar mentalitatea de a te opune regulilor crestinismului.
    In fine, am cam deviat de la subiect, ideea e ca eu privesc crestinismul ca pe prima forma de globalizare.


  2. sincer…de mult asteptam pe cineva care sa spuna ceva in sensul asta…si da,Dumnezeu este constiintza noastra,de fapt energia noastra pozitiva.Nu stiu daca ai vazut the secret,acolo sunt explicate multe.Mai clar,ei il compara pe Dumnezeu cu energia.Le gasesc puncte comune si anume:amandoi exista dintotdeauna,nu le stim provenientza si sunt o resursa inepuizabila.Uita’te,asta in cazul in care nu l’ai vazut deja:)


    • da, daca e vorba de documentarul The Secret… cred ca l-am vazut… nu-mi mai aduc aminte prea multe din el dar sigur m-am uitat la vremea respectiva…


  3. man, ai atins un puct sensibil… ma gandeam si io sa scriu la un moment dat despre asta… e greu de vorbit. cati oameni atatea pareri. dar cred ca virgula, credinta ti-o formezi singur. in ce? in ce crezi ca e bine. si asta pleaca de la educatie- chiar daca parintii sunt piosi fata de doamne- doamne sau nu.


    • Cred c-ar fi un moment bun sa scrii acum… eu cred ca n-am spus nici 10 % din ce am de spus pe aceasta tema. Dupa cum am vazut si intr-un comment mai sus, Gabi a luat-o pe aratura… dar si ce spune el este interesant si demn de discutat pe larg…

      Lumea nu mai discuta pe tema asta… pentru ca cica nu mai e de actualitate… si nici cool nu e🙂

      Oricum, repet, sunt PENTRU religie in scoli… dar sunt impotriva autoritatilor acestor institutii… adica… acestei institutii care se numeste Biserica !


  4. As vrea sa fiu mai credincios decat sunt…momentan nu cred ca se poate…totusi, merg pe principiul : Daca Dumnezeu nu exista si tu nu crezi in EL nu ai pierdut nimic, dar daca EL exista si tu nu crezi in EL atunci ai pierdut totul…
    sanatate…


  5. Ai atins un punct sensibil. Cred ca ar trebui sa se vorbeasca mai mult pe aceasta tema, fie ca este in trend sau nu. Religia, inventata sau nu, desi da nastere multor exagerari, are numeroase avantaje. Prin acestea, faptul ca ne invata sa fim oameni mai buni, chiar daca uneori acesta este rezultatul fricii. Sunt de acord cu studierea religiei in scoli, insa predata de oameni deschisi la minte, in niciun caz de preoti. As vrea si parerea voastra: cum sta treaba cu bunanatea si iubirea semenilor, cand unui crestin i se spune ca daca se va casatori cu o persoana de alta religie, va ajunge direct in Iad? Cum asa, fiecare religie are Dumnezeul ei, Iadul si Raiul ei? Mai bine sa fii crestin, fara frica de Dumnzeu, fara a fi un om bun, decat sa fii evreu, arab, budist sau orice altceva si sa fii un om bun? NU pot intelege acest mod de a gandi.


    • Magda, sa nu generalizam, nu toti preotii sunt “minte ingusta”. Ce-i drept, unii dintre ei au intiparite in minte niste chestii care in exces pot dauna copiilor. Eu in scoala am facut religie numai cu preoti… si nu m-a invatat niciunu’ prostii. Aici depinde foarte tare de “cei 7 ani de acasa”… pentru ca paradigmele acolo ti se intiparesc…

      Nu cred ca este un pacat sa te casatoresti cu o persoana de alta religie. Dumnezeu este unul singur… ala din inima ta. Dumnezeu nu e Buda, Alah, Mahomed sau gigi becali… Dumnezeu este cel care vreau eu sa fie… cel la care ma rog eu, cel in care cred eu… asa cum eu mi-l imaginez… si cum imi place mie sa-l vad.

      Repet, frate-miu este preot si totodata profesor de religie… crede-ma ca nu e deloc ingust la minte… poti discuta cu el si-ti da niste sfaturi foarte pertinente… laice…


  6. EU CRED CA DUMNEZEU



Leave a Reply

