h1

C-asa-i la noi…

16/09/2009

Ai avut vreodata senzatia ca esti furat si nu poti reactiona in niciun fel? Ai simtit vreodata ca ti se baga mana in buzunar fara sa se incalce vreo lege? Ei bine… asta este senzatia pe care o am eu in momentele astea. Am senzatia ca sunt furat insa pe cai legale… culmea. Si asta pentru ca DA, in Romania se poate sa furi fara sa comiti vreo infractiune… asta din punctul meu de vedere.

Anul trecut mi-am cumparat o amarata de masina (mare greseala). Fiind cumparata in leasing pe o perioada imensa (ca altfel nu se putea), am fost obligat sa-i fac si o polita casco. Buuuun. Si mi-au pus ei in fata o listuta cu companiile agreate. M-am dus repede pe net, am vazut preturile si am hotarat — BCR Asigurari. Si m-am dus eu la ei, mi-au facut polita, mi-au stabilit prima anuala… 616 EUR, dupa cum se vede (prost, dar se vede) in imaginea de mai jos.

011

Exact ca in orice poveste, timpul a zburat peste mine si peste masina. Din fericire n-am avut nicio dauna, cat de mica. Cu exceptia unor zgarieturi minore facute prin parcare de niste oameni intelepti, binevoitori si respectuosi, masina este neatinsa… pot spune impecabila. Acum urmeaza si partea misto a lucrurilor.

Trecand peste faptul ca firma de leasing (si anume BCR Leasing), mi-a reinnoit polita casco fara sa ma intrebe in prealabil daca mai doresc sau nu. Nu m-a intrebat daca-mi convine pretul, nu m-a intrebat daca mi-am facut sau nu o polita casco (pentru ca EU sunt singurului responsabil de plata asigurarilor de orice fel <singurul responsabil conform contractului>). OK, sa zicem c-am inteles… ca poate au si ei saracii foarte multi clientii (ceea ce mi-e greu sa cred) si ca poate in perioada aia aniversau politele a 6-7.000 de clienti si nu puteau sa dea un telefon. Si uite asa ma duc eu la BCR Asigurari sa-mi iau exemplarul ce-mi apartinea din acea polita de asigurare. Si ce sa-ti vada ochii?

010

Exact, prima de asigurare devenise 788 EUR (aici chiar ca se vede prost) in conditiile in care, cum spuneam, masina n-a suferit nicio dauna iar valoarea ei a scazut de la 11836 EUR la 10.550 EUR (conform calculelor lor — 9.8% pe an sau ceva in genul asta). Evident c-am pus mana pe telefon si am sunat la asigurator… raspunsul lor a fost foarte simplu si la obiect: “anul acesta, BCR Asigurari a majorat destul de mult tarifele”. S-atunci ma-ntrebam: “sa ma duc iar sa ma cert cu cei de la leasing ca mi-au reinnoit polita asta fara acordul meu”… dar ce sens mai are… ar fi certuri in zadar si pierdere de timp… asa c-am hotarat s-o platesc… n-am incotro… “ca asa e in tenis”… vorba lu’ Caragiu

6 comments

  1. Probabil au si eu chestia aia cu ” X isi rezerva dreptul de a modifica preturile fara o notificare prealabila”


  2. mi se pare foarte mult.. Ti-ai cumparat X6 sau Porsche?🙂


    • Ce X5 prietene ? :))

      bine, la cat platesc casco… cam asa se intelege

      Pai tu de ce crezi ca sunt contrariat ?

      PS: mi-am cumparat o amarata de kia cee’d… pentru care o sa muncesc mult timp d-aici in colo…


  3. Inca un exemplu (care sper sa ma ajute mai tarziu in viata) ca mai bine merg cu tramvaiul decat sa fac imprumut la banca pentru masina. Sper sa n-am niciodata ocazia sa fiu nevoit sa apelez la banci.


  4. Nu, nu esti obligata sa o platesti. Daca mai exista si alte companii agreatepoti rezilia contractul cu ei ( pentru ca nu ai semnat, deci nu e valabila noua polita ) si te poti duce in alta parte. Si te sfatuiesc sa o faci.


  5. ciudat, mie mi-a scazut polita considerabil dupa primul an de casco tot la BCR asigurari. Nici macar nu i am intrebat eu, mi-au spus din start ca am reducere ca nu am avut evenimente si pentru ca a scazut si valoarea masinii. scaderea a fost de la 512 euro la 380/an. mai mergi odata si intreaba sau du-te la sediul central si discuta cu un sef.



Leave a Reply

