h1

Prostmotor

07/08/2009

Cica Dacia ar fi anuntat un nou concept “Dacia Sedan”, vedeti in imaginile alaturate cum va arata minuntau’. Ce ma amuza foarte tare este ca cei de la “promotor” au publicat un articol in care scriau cu litere de-o schioapa “Va fi Dacia Sedan concurentul nr 1 pentru Skoda Octavia?”. dacia-sedan-promotor-schite-1

Au uitat sa spuna implicatiile crizei financiare in “lupta” dintre Skoda si Dacia… pentru ca in mod cert, diferenta de pret va fi destul de mare. De exemplu, eu daca as avea bani, n-as sta pe ganduri sa aleg intre Dacia si Skoda… mi-as lua Octavia fara ezitare. Dar daca as fi nevoit sa strang din cur si sa-mi fac un credit de 13000 EUR, m-as gandi foarte serios sa-mi iau Dacia… S-atunci… ce rost mai are intrebarea “expertilor” de la Promotor? Asta este din aceeasi categorie cu majoritatea articolelor din GSP.ro, sunt de-a dreptu’ penibili… “Tanase a semnat cu Steaua. Ce parere ai?” sau “Cum cataloghezi gestul lui Ionel Ganea?” De parca ar conta parerea mea… si de parca ar tine cineva cont de ea.

Asa. Revenind la lupta din mintea celor de la Promotor dintre Dacia si Skoda, eu sunt convins ca Dacia va avea vanzari cel putin duble in prima perioada de productie, in comparatie cu Skoda Octavia. Si asta pentru ca romanul este familist si vrea o masina ieftina si incapatoare. Sunt convins ca cei de la Promotor vor titra din nou: “Sedanul bate la poponet Octavia”… asta la mintea lor. Daca dam crezare astora… eu sunt convins ca Dacia va vinde mai multe modele Sedan in toata Europa decat va vinde BMW noul Seria 5… asta ce inseamna ? Evident, ca suntem mult mai buni decat rahatii astia de la BMW. Le dam rusinica la nemti… o sa fim cei mai buni din toata Europa. Romania se va umple de straini care vor sta la coada in fata fabricii de la Pitesti. Ne va durea-n cur de criza… ne va scoate Dacia prin exporturile pe care le face.dacia-sedan-promotor-schite-2

Acum, lasand gluma la o parte, Dacia a realizat 10 procente din totalul exporturilor Romaniei in anul trecut… ceea ce nu este putin lucru. Nu contest nici calitatea masinii romanesti si nici aportul ei in economia tarii (ba chiar sunt mandru de ea) insa contest profesionaliteatea celor de la Promotor si ma amuza modul in care vor sa atraga atentia. Iar GSP-ul este din aceeasi categorie (adica cea mai josnica)…


4 comments

  1. Buna. Eu sunt fericitul posesor al unui Logan 1.4 MPI, nu ma ascund si vreau sa se stie ca probabil nu o sa fiu 100% obiectiv. Eu sunt multumit de masina insa, adevarul adevarat, cum zice romanul este ca o masina straina fie ea si Octavia cumparata din Romania de la reprezentanta nu este aceeasi marfa care o iei din alta tara UE, respectiv Germania, Franta, Italia, etc. Nu vorbesc aiurea sunt mecanic auto si am un prieten care a venit la mine cu Octavia de un an si 60000 km., nu pe taxi, a fost pe afara, transport persoane in UE, care are pete de rugina pe sub masina si pe praguri. Vrea sa o vopsesc sa o poate vinde sa se scape de ea. Adevarul e ca confortul nu se poate compara insa la 18.500 te astepti la ceva mai fiabil. Parerea mea. Poate gresesc. Eu am dupa doi ani 84000 de km. facuti doar in Romania, pe drumurile noastre si am schimbat doar capetele de bara si cauciucurile (binenteles reviziile la timp cu schimb de ulei si completari normale, antigel, lichid de frana). Nu am confortul lui insa mi se pare aiurea sa ai pete de rugina. Dar asta e Romania, ni se da marfa second hand si o platim la fel ca si ceilalti membrii UE. Acesta este adevarul. Sa va mai zic o treaba. Am fost in America si mi-am luat de acolo un aparat foto semiprofesional Nicon cu 650$ si am mai dat 150$ pe obiectiv profesional, aparatul merge super insa e c-am mare, asta e romanul vrea sa fie mai bengos ca altii. Am venit acasa si cunostinta de a mea a venit din Germania cu acelasi tip de aparat dar care costa 800 de euro, cica la oferta, fara obiectiv, vi se pare normal? Aceeasi scula, diferenta de data la cumparare a fost de 1 luna, ea l-a luat la oferta cu o sapca de bani in plus si calitatea este mai slaba. Incepand de la acumulator pana la viteza de transfer, calitatea imaginii, nu ca am fi noi cine stie ce specialisti, dar totusi e o difrenta destul de vizibila. Atunci ia ganditi-va ce ajunge in Romania, c-am ce gioarse vin la noi? Si tu faci sacrificii sa dai un ban pe o scula buna, nu e marsavie. Platesti lising 5-10 ani si iei rahat pe bat. Ar trebui sa luam atitudine si sa le tragem un boicot comercial. Insa la noi pana explodeaza mamaliga, he he, trece multa apa pe Dunare. In fine, eu nu zic sa luati Logan ca oricum nu e masina romaneasca, nici masini second insa ne putem si noi orienta sa mergem afara daca avem banii in mana sau sa facem un credit bancar. E pacat de noi sa muncim ca prostii pentru bani si sa ne alegem cu gioarse. Parerea mea. Sanatate maxima.


    • Da, stiu. Eu am o parere buna despre logan. La banii aia eu zic ca merita… si isi face toti banii… spre deosebire de altele. Uite, de exemplu un VW Polo. Stiu pe cineva care si-a luat un Polo acum un an… a costat in jur de 14.000 daca nu ma insel. In aceeasi perioada mi-am luat si eu masina… Kia Cee’d care m-a costat 12.000. Crede-ma, cand m-am dat jos din Polo si m-am urcat in Cee’d eram atat de mandru de ea de parca-mi luasem Bentley :))
      Deci, de cele mai multe ori dam banii pe brand si nu pe calitate… Plus ca finisajele la Polo sunt (parerea mea) groaznice. Bordu’ ala e facut din plastic brut… zici ca e d-ala din care se confectioneaza galetile pentru apa :))


  2. Ia de-aici titlul la Pro(st)Motor – ca sa te citez.😛

    “Dacia Sedan, biletul românilor pentru emancipare”

    Saracii nici nu stiu ce-i aia emancipare. Poate le trage cineva un DEX dupa ceafa. In fine, stim ca titlurile lor se adreseaza celor care nu dorm cu Biblia si/sau DEX-ul la capul patului, ci cu Libertatea, CA-CA-N si alte de-astea.Intr-adevar, Dacia isi merita acum bunul renume pentru ca s-a indreptat mult in ultimii 5 ani si vor continua s-o faca tocmai din motive de criza. Eu lucrez la un concesionar Dacia-Renault (calculatorist, n-am treaba cu service-ul sau vanzarile) si vad care e atmosfera. Chit ca oricum se resimte criza, tot se vand MULTE dacii lunar si procentul de oameni multumiti si fara probleme e mult mai mare decat mi-as fi inchipuit acum 5 ani.

    Ba chiar exista si un program Dacia de verificare a masinilor importiva urmelor de coroziune (tanti care da telefoane si invita oameni e in biroul alaturat si o aud zilnic vorbind cu clientii). Nu stiu exact prin ce minune, dar programul asta e gratuit pentru clienti si daca se descopera pete de rugina si chestii de-astea, ele sunt rezolvate (nu cunosc procedeul) fara sa plateasca clientul ceva.

    Renault a cumparat Dacia ca sa se consolideze pe piata auto de nivel “asa si-asa” (stiu ca suna ciudato-amuzant :P) si nu stiu in ce masura sunt ei multumiti de agenda pe care au avut-o si cea din practica, dar de cand piata auto a fost lovita de “mirifica” taxa de prima inmatriculare, s-a lasat austeritatea de nivel 1. Dup-aia a aparut si asa-zisa criza, care… sincer sa fiu cred ca-i mai degraba una generata de Tariceanu si Boc, nu de problemele mondiale si alte bla-bla-uri. Acum, pe timp de criza, cred ca e momentul ideal pentru Dacia sa se dezvolte. Nu numai ca este fortata sa ridice stacheta calitatii mentinand pretul undeva aproape de cele vechi si arhicunoscute de romani, dar sa ajunga la un asemenea nivel de calitate incat sa si poata exporta.

    O fi criza, dar pentru Dacia asta-i o vreme a prosperitatii si nu spun asta prin prisma volumului de vanzari – care oricum a mai scazut pe masura ce piata s-a saturat si/sau slabit din motive de lipsa de bani in buzunarele populatiei. Ideea este ca fortati de doua mari evenimente – taxa+criza – au facut pasi mari in fata la calitatea produselor si in relatiile cu clientii. Pana la urma astea sunt beneficii directe pentru posesorii de Dacia, iar in contextul crizei mondiale firma a reusit sa se impuna si pe piete de nemaiauzit, precum Germania.

    Pacat ca n-au reusit romanii sa faca ce au facut francezii – pe care nu-i simpatizez catusi de putin, dar avand in vedere ca aproape toata tara e vanduta… nu ne ramane decat sa mai scrasnim o data din dinti ca n-avem nici sansa sa invatam din propriile greseli si sa ne bucuram ca, totusi, la noi in tara se mai intampla si productie si export la un oarecare nivel. Despre procentul de exporturi Dacia nu stiu nimic, dar daca este 10% din totalul de exporturi nationale… e trist. Da, pentru Dacia e bine, pentru Romania e bine ca avem un produs care se exporta atat de bine, dar 10% la un singur producator?! Chestia asta mi se pare extrem de periculoasa pentru noi. Bine ca avem timp sa ne vaicarim pe bloguri.😛


  3. Sincera sa fiu, nu mi-as lua logan nici sa ma omori. Nu stiu ce preturi are loganul la noi dar am vazut pe mobile.de cu preturi de la 8000 euro in sus
    Noa’ scuza-ma da nu as da 8000 pe un logan nici sa ma omori. Mai repede mi-as lua un bmw second sau orice marca straina decat dacia.
    Eu am un peugeot 206 din 2002. L-am luat in 2004 de la un tip care l-a avut in leasing 2 ani si in afara de reviziile care se fac la orice masina nu i-am facut nimic si is super multumita de masina.
    Iarna porneste la prima cheie, n-am probleme cu ea.
    Si consumul nu e mare deloc.
    Am 125000km cu ea acum si km astia au fost facuti in Romania.
    Si atunci ma intreb: de ce sa iau logan?
    Uitasem sa mentionez: am dat 8000euro pe ea in 2004 si atunci erau ceva bani….si cred ca nu se compara peugeotul cu dacia, sincer.
    Nu sunt fan peugeot (am alte gusturi la masini) da’ chiar e masina buna si face toti banii.
    Mai am ubn prieten care are 407 si tot asa nu are nici cea mai mica problema cu masina.



Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: